پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:22:37 - یکشنبه 31 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تولید البسه خنک‌کننده بدون بروز عوارض پوستی
محققان ایرانی موفق به تولید محصولات خنک‌کننده بومی مانند مچ‌بند خنک کننده، جلیقه خنک کننده و پشتی خنک کننده شدند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ سوسن رسولی محقق ایرانی گفت: محصولات خنک کننده مانند مچ بند خنک کننده، جلیقه خنک کننده و پشتی خنک کننده برای نخستین بار در کشور بومی شده است و  قیمت آن یک سوم نمونه مشابه خارجی برآورد شده است.

وی در رابطه با کیفیت محصولات خنک کننده اظهار داشت: این محصولات نسبت به تولیدات خارجی سبک‌تر است.

رسولی ادامه داد: محصولات خنک کننده بخصوص در تابستان و همچنین مناطق گرم و شرجی بسیار کارآیی دارد زیرا از طریق این محصولات می‌توان در دمای بسیار گرم ساعت‌ها دمای سطح بدن را در محدوده ۲۲ درجه سانتی‌گراد نگه داشت.

این محقق ایرانی گفت: چهار بسته مجزا حاوی مواد ویژه در این جلیقه خنک کننده به کار رفته است که عمل جذب گرما از بدن را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه وزن این جلیقه در حدود ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم بوده و به صورت تک سایز است، گفت: در ساخت این جلیقه از مواد بی ضرر برای بدن استفاده شده است و این جلیقه به نحوی طراحی شده است که هیچ تماس مستقیمی با پوست بدن ندارد.

رسولی در رابطه با نحوه استفاده از این محصولات عنوان کرد: بسته‌های خنک کننده باید۲ تا ۳ ساعت قبل از استفاده در فریزر، یخچال یا محیط سرد دیگری با دمای کمتر از صفر درجه قرار داده شود.

رسولی گفت: همچنین در مچ بند خنک‌کننده نیز از موادی استفاده شده که توانایی جذب و نگهداری مقادیر زیادی آب را دارندو از این طریق، آب سرد با جذب گرمای اضافی جریان خون عمل خنک کردن بدن را انجام می‌دهد به طوریکه جریان گردش خون در محل‌های نبض از طریق تبادل گرما با محیط بیرون موجب تعادل دمایی بدن می‌شود. عملکرد مچ بند خنک کننده بر اساس جذب گرما توسط مولکول‌های آب در محل نبض یعنی محل عبور گردش خون قرار دارد. این مچ بند گرما را جذب کرده و ایجاد خنک در بدن می‌کند.

وی همچنین در رابطه با عملکرد پشتی خنک کننده نیز گفت: پشتی خنک کننده نیز برای انواع صندلی خودرو طراحی و ساخته شده است و بخصوص برای راننده‌ها بسیار کاربرد دارد.
انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi