پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:35:32 - سه شنبه 12 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توافقات هسته ای با ۵+۱، ایران را مدینه فاضله نخواهد کرد/مصونیت مراکز نظامی در تمام کشورهای جهان جزو قوانین است
عضو هیأت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان گفت:برخی فکر می کنند پس از توافق با ۵+۱، ایران مدینه فاضله خواهد شد و تمام مشکلات اقتصادی برطرف می شوند.

محمد جواد افشاری نژاد در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در مورد گره هسته ای گفت: گره ای که در مساله هسته ای وجود دارد یک امر طبیعی است که بارها رهبری در این زمینه فرمودند ما نمی توانیم به آمریکا اعتماد کنیم؛ بدلیل اینکه گره از طرف مقابل است زیرا برنامه های هسته ای ما کاملا شفاف بوده و تمام محدودیت هایی که پذیرفتیم را به طور کامل اجرا کردیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: در عین پذیرفتن محدودیتها ما یکسری خط قرمزها داریم که ملزم به رعایت آنها می باشیم و هرگاه غربیها بخواهند خط قرمزهای ما عبور کنند، گره بوجود می آید.

مصونیت مراکز نظامی در تمام کشورهای جهان جزو قوانین است

وی با اشاره به مصونیت مراکز نظامی در دنیا تصریح کرد: ایران هیچگاه مشکل خاصی را برای طرف مقابل ایجاد نمی کند؛ اما برخی موارد مثل مراکز نظامی در تمام کشورهای دنیا جز خط قرمزها هستند و این مراکز باید از بازدید و جاسوسی ها مصون باشند.

 

این استاد دانشگاه در رابطه با درخواست آمریکا مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته ای ما عنوان کرد: در ادوار قبل اسامی دانشمندان هسته ای ما از طریق مسئولین کشوربه سیستمهای مورد اعتماد بین المللی داده شد ولی متاسفانه آنها این اسامی و اطلاعات را افشا کردند و باعث شهادت دانشمندان ما شدند.

مساله هسته ای بهانه دشمن برای مخالفت با اصل نظام است

افشاری نژاد با تاکید بر بهانه تراشی های غرب توضیح داد: به عقیده بنده مساله هسته ای برای دشمن یک بهانه است و به مجرد اینکه این مساله حل شود؛ استکبار جهانی ما را راحت نمی گذارد زیرا آنها با اصل نظام و ولایت فقیه کار دارند و به باید و نبایدهای ما حساسند.

عضو هیأت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: امروزه می بینیم که اوباما مطرح می کند اگر مساله هسته ای ایران هم به اتمام برسد و حل شود؛ هنوز مسائلی مانند حقوق بشر در مورد ایران مطرح است واین در حالی است که رد پای آمریکا در تمامی سیستمهای تروریستی دنیا از جمله القاعده و داعش به وضوح نمایان است.

توافقات هسته ای با ۵+۱، ایران را مدینه فاضله نخواهد کرد

وی در رابطه با تاثیرات لغو تحریمها بر زندگی مردم اظهار داشت: طی دو سال اخیر مباحثی چون لغو تحریم بیمه و صنعت خودرو و دریافت پول های بلوکه شده مطرح بوده که تاثیر خاصی در زندگی مردم نداشته پس به فرض حل شدن مسئله هسته ای و به توافق رسیدن ایران و ۵+۱ ، آنچنان مساله خاصی در زندگی مردم پدیدار نخواهد شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برخی فکر می کنند پس از توافق با ۵+۱، ایران مدینه فاضله خواهد شد و تمام مشکلات اقتصادی برطرف می شوند اما این مساله نمی تواند از نظر مسائل اقتصادی خیلی برای جامعه ما موثر باشد؛ ما نباید چشم به خارج داشته باشیم؛ بایستی با تکیه بر توان داخلی مشکلاتمان را حل کنیم.

عدم توافق با ۵+۱ ملت را به دولت منتخب خود بی اعتماد نمی کند

محمد جواد افشاری نژاد ضمن اشاره به حفظ همدلی و همزبانی دولت و ملت تشریح کرد: اگر دولت بخواهد اعتماد مردم را جلب کند بایستی در قول و عمل یکسان باشد؛ مثلا در بحث تورم دولت اعلام کرد این مساله ظرف ۱۰۰ روز حل خواهد شد اما مردم در زندگی خود تغییر محسوسی ندیدند و این صرفا شعارگونه بود؛ اینگونه موارد همدلی مردم با دولت را کمرنگ خواهد کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان خاطرنشان کرد: حتی اگر مساله هسته ای حل نشود و توافقی صورت نگیرد در صورتیکه دولت با ملت رو راست باشد و همه مسائل را شفاف مطرح کند مردم به دولتی که خود انتخاب کرده اند اعتماد خواهند داشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi