پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:23:17 - دوشنبه 2 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تفکر بسیجی مختص ایران نیست و در مقاومت اسلامی منطقه تبلور یافته
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان گفت:تفکر بسیجی مختص ایران نیست و در مقاومت اسلامی منطقه تبلور یافته است.

ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با تشکیل بسیج گفت: بسیج یکی از ارزنده ترین یادگارهای امام راحل(ره) است که در پنجم آذرسال ۵۸ با نفس معمار کبیر انقلاب تشکیل شد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: امام (ره) تفکر بسیجی را نوای دلنشینی دانست که اگر در کشوری طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور می‌ماند و امروزه همگان می‌دانند که این شجره طیبه همیشه در خط مقدم رویارویی با دشمنان قسم خورده اسلام قرار دارد.
وی  تصریح کرد: نقش آفرینی‌ها و کارکردهای بسیج طی ۳۵گذشته و حماسه‌سازی‌های جاودانه آن در ۸ سال دفاع مقدس و سپس رویارویی هوشمندانه و سلحشورانه با فتنه‌ ها حقیقتی انکارناپذیر در مورد بسیج است.
بهروز در ادامه گفت : نام بسیج یادآور خاطره بزرگترین نهاد مردان تاریخ ما است؛ نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود.»
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان تفکر بسیجی را یکی از اندیشه‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: اقتدار و عزت کنونی ما در صحنه بین‌المللی از برکت بسیج است.
وی با بیان اینکه ،فرهنگ و تفکر بسیجی امروز فراتر از جغرافیای کشورمان در عرصه‌های ظهور مقاومت اسلامی منطقه تبلور پیدا کرده است اظهار داشت:ایستادگی نیروهای مردمی کشورهای عراق و سوریه در مقابله با تروریست‌های تکفیری‌،برگرفته از فرهنگ بسیجی است.
وی با اشاره موفقیت های بسیج در عرصه های مختلف گفت: ولایت‌مداری بسیجیان عامل مهم موفقیت این نهاد در عرصه‌های مختلف است.
فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو طلبه عمق نگاه وی را نسبت به آینده انقلاب روشن می کند
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان همچنین با اشاره دوم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه عنوان کرد: ۳۴سال پیش حضرت امام خمینی در فرمانی تاریخی «فرزندان بسیجی» خود را به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه فرمان داده و در حالی که کمتر از ۴ ماه از پایان جنگ تحمیلی نظامی علیه انقلاب اسلامی می گذشت، معمار کبیر انقلاب، با نگاه عمیق خود میدان جدید جنگ را شناخته و بسیجیان خود را به دفاع از سنگر فرهنگ و دانش در دانشگاه و حوزه فرا خواندند.
بهروز با بیان اینکه حوادث پیش آمده، عمق نگاه استراتژیک و آینده نگرانه حضرت امام را روشن‌تر کرده خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی این آخرین میراث حضرت امام روح‌الله در طول این چند سال هر کجا که تهدیدی اعم از داخلی و یا خارجی فکر به چالش کشیدن کیان انقلاب اسلامی را متصور شد، با همان روحیه جهادگرانه دوران دفاع مقدس، به دفاعی مقدس از آرمان‌ها و دستاوردهای این انقلاب پرداخته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi