پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:51:46 - شنبه 23 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی با سه کشور از دستاوردهای همایش نانو
دبیر نخستین همایش بین المللی نانوی آسیا و اقیانوسیه انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی در حوزه نانو با دانشگاه های تایلند ، استرالیا و کانادا را از دستاورد های مهم این همایش برشمرد و گفت : امروز محققان ایرانی در حوزه نانو خود را به دنیا ثابت کرده اند.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایرنا؛سید فرشاد شیرازی روز شنبه در مورد دستاوردهای نخستین همایش بین المللی نانوی آسیا و اقیانوسیه که از ۱۷ تا ۲۰ اسفند ماه به میزبانی کیش برگزار شد، اظهارداشت: این همایش با هدف ایجاد فضایی مناسب برای تبادل نظر دانشمندان کشورهای مختلف و ایجاد همکاری ملی و بین المللی در زمینه نانو برگزار شده بود که خوشبختانه این امر محقق شد .

وی افزود: در این رویداد مهم علمی آخرین اطلاعات در حوزه های مختلف فناوری نانو تبادل نظر شد و محققان ایرانی و خارجی جدیدترین یافته های علمی را در این عرصه ارائه کردند.

شیرازی به نکات متمایز این همایش با دیگر همایش های علمی اشاره کرد و افزود : کارگاه های بین المللی در طول همایش برگزار شد و دنیا فهمید که ما در عرصه نانو حرف برای گفتن داریم، در گذشته پذیرش و احترام متقابل در عرصه علمی زیاد وجود نداشت اما تلاش های انجام شده و دستاوردهای بدست آمده در این حوزه نشان داد که ظرفیت و توان دانشمندان ایرانی در حدی است که دنیا می تواند با محققان ایرانی تبادل نظر کند.

شیرازی دستاورد دیگر همایش را بردن علم به دیگر نقاط کشور و بهره گیری از فرصت حضور محققان و دانشمندان خارجی در عرصه نانو برشمرد و گفت : برای نخستین بار اساتید خارجی را به دانشگاه های کاشان ، اصفهان و تهران ( مدرسه نانو ) دعوت و با حضور آنها ، در سطوح مختلف دانش آموزی ، دانشجویی و هیات علمی کلاس های آموزشی برگزار کردیم تا همه از برپایی این همایش سود ببرند.

وی گفت : در این اقدام ابتکاری و بی سابقه تنها در دانشگاه کاشان بیش از ۴۵۰ نفر از اعضای هیات علمی، دانشجویان از وجود این اساتید خارجی بهره مند شد.

شیرازی با تاکید برجایگاه علم درهمه دنیا و هزینه کرد برای بهره مندی از آن اظهار داشت : در این همایش برنامه این بود که افراد یاد بگیرند که برای کسب علم باید هزینه کنند ، چرا که علم متاعی با ارزش است و زحمات زیادی برای بدست آوردن آن باید متحمل شد .

دبیر همایش نانو با بیان اینکه برخی همایش ها امروز به میهمانی لوکس تبدیل شده و این خود نوعی ضربه زدن به علم است، گفت : ما علاوه بر رعایت آداب میهمان نوازی و ارائه تسهیلات ارزانتر از شرکت کنندگان برای حضور در کارگاه های آموزشی ، استقرار درهتل و حتی ناهار هزینه دریافت کردیم ، به نظر می رسد باید فرهنگ حضور در همایش ها و نگاه مهیمانی داشتن به آن تغییر کند.

شیرازی دستاورد دیگر را ایجاد تفاهم نامه مشترک همکاری با دانشگاه های مختلف خارجی عنوان کرد و گفت : همکاری و تبادل دانشجو در حوزه های مختلف نانو با دانشگاه استرالیا ، انجام همکاری علمی و طرح های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه تایلند و برگزاری برنامه های مشترک علمی و ارتقا علم نانو به صنعت با دانشگاه خصوصی در کانادا از دیگر اقدامات انجام شده در این همایش بود.

وی در پایان با قدردانی از ستاد فناوری نانوی ریاست جمهوری ، دانشجویان داروسازی دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف کیش گفت : کیش به دلیل نیاز نداشتن به روادید می تواند محل مناسبی برای میزبانی رویدادهای مختلف علمی در سطوح ملی و بین المللی باشد .

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi