پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:20:38 - دوشنبه 10 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تغییر نگرش دانشگاه آزاد در اجرای طرح های عمرانی
مدیرکل طرح‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نگرش ما در مورد طرح‌های عمرانی از روش پیمانی و مترمربع به صورت فهرست بها تغییر پیدا خواهد کرد، گفت: پروژه‌های عمرانی زیر ۵۰ درصد نیزکه دو دوره نوسان قیمت باعث شد تا اجرای آن دچار تعلل شود، نهایتا تا ابتدای سال ۹۵ به پایان می‌رسد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛ مهندس بیات طی سخنانی گفت:‌ نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه در دست اجرا وجود دارد که پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت تا سال آینده به اتمام می‌رسند و پروژه‌های عمرانی زیر ۵۰ درصد نیز که دو دوره نوسان قیمت باعث شد تا اجرای آنها دچار تعلل شود، نهایتا تا ابتدای سال ۹۵ به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد:‌ نگرش ما درمورد طرح‌های عمرانی از روش پیمانی و مترمربع به صورت فهرست بها تغییر پیدا خواهد کرد؛ چراکه این روش به دلیل مشکلاتی که در روند افزایش قیمت‌ها با استفاده از روش پیمانی ایجاد می‌شود، دیگر جوابگو نیست و روش فهرست بها بهترین راه حل نظام فنی و اجرایی است. روش پیمانی نرخ ثابت دارد، اما در روش فهرست بها بنا به افزایش قیمت پایه طبق قرارداد اولیه هزینه پروژه تعدیل می‌شود.

بیات بابیان‌ اینکه سیاست ما در مورد اجرای طرح‌های عمرانی بر اساس نیاز است، افزود: درحال حاضر به واحدهایی که نسبت به تعداد دانشجویان فضای کمی در اختیار داشته باشند، مجوز می‌دهیم.

وی ادامه داد: واحدهایی که منابع مالی کافی داشته باشند می‌توانند به سرعت مجوز دریافت کنند و در غیر این صورت باید برای اجرای این طرح‌ها وام دریافت کنند.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi