پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:40:02 - یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد
تحقق گذشت از ۳۸ حکم قصاص نفس در استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته در قالب فعالیت شوراهای حل اختلاف و در جریان پویش‌های مختلف ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد منتهی به سازش شده است.

به گزارش دانشجو آزاد: 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در همایش «مردم، سازش، پیشگیری» با حضور اعضای شوراهای حل اختلاف، علماء و سران طوایف، معتمدین، مصلحین و حکمین قرآنی در بم؛ به اجرای پویش های مختلف از جمله به احترام امام حسین (علیه السلام) می بخشم، به احترام امام علی (علیه السلام) می بخشم و به احترام حاج قاسم می بخشم، اشاره و اظهار کرد: در قالب پویش به عشق امام رضا (علیه السلام) می‌بخشم که اخیرا اجرایی شده نیز تاکنون هشت مورد پرونده قصاص نفس منتهی به سازش شده است.

وی بیان کرد: نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس، مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند و بسیاری از امور و مسائل کشور توسط مردم سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: قوه قضاییه همراه با سایر سیاست های کلان نظام، ارزش ویژه ای را به نقش مردم در اجرای اهداف قوه قضاییه قائل شده و بر همین مبنا در سند تحول قضایی، نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرم، توسعه صلح و سازش و … مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف به عنوان یک یادگار بزرگ و گرانبها برای نظام اسلامی به شمار می‌روند که یک الگوی موفق را طراحی و اجرا کرده اند که قابل ارائه به نظام های حقوقی دنیاست.

وی با اشاره به این مطلب که درصد مصالحه‌ها در استان کرمان ۴۵ درصد است، بیان کرد: نقش سران طوایف، علماء و ریش سفیدان در رفع اختلافات و پیشگیری از جرائم احتمالی، بسیار برجسته است و در قالب همایش هایی از جمله همایش مردم، سازش پیشگیری، به دنبال فرهنگسازی این مسئله و تشویق و ترغیب افراد هستیم.

حمیدی با اشاره به اینکه در استان کرمان ۳۱۴ شعبه شورای حل اختلاف شهری، روستایی و شوراهای حل اختلاف ویژه از جمله زندانها در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ۱۳۵۸ نفر به عنوان اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi