پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:51:58 - چهارشنبه 30 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در نشست با رئیس کل دادگستری استان کرمان مطرح شد:
تحصیل بیش از ۱۷ هزار نفر دانشجوی علوم پزشکی در استان کرمان/ارتباط بین دانشجویان و مدیریت دانشگاه ها باید بیشتر شود
نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان کرمان با مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار و نکاتی مطرح شد.

به گزارش دانشجو آزاد: 

حجت الاسلام  علی عارفی به اتفاق تنی چند از همکاران در نشست با رئیس کل دادگستری استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه تیپ یک است و از نظر اعتبار بین المللی جایگاه ویژه ای دارد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بسیاری از حوزه ها رتبه اول را دارد، تصریح کرد: در این دانشگاه حدود ۷۰۰ نفر عضو هیئت علمی فعالیت دارد.


وی افزود: ۶ هزار نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مرکز کرمان حضور دارند که 200 دانشجوی خارجی هم از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


حجت الاسلام عارفی ادامه داد: در مجموع ۲۵ هزار نفر کارمند، ۱۷ هزار نفر دانشجو و یک هزار و ۵۰۰ نفر هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان کرمان فعالیت دارنند و تاکنون چندین همایش بین المللی از جمله ترجمان قرآن کریم، هم دانشگاهی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و … در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شده است.

وی به فعالیت ۱۰ نفر انجمن علمی و سه تشکل بزرگ سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره و بیان کرد: این دانشگاه گروه های جهادی زیادی دارد و بزرگترین اعزام های کشوری تخصصی و فوق تخصصی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: برنامه مشترکی بین دادگستری، بهداشت و بهزیستی به منظور ارائه اموزش های قبل از ازدواج اجرایی شده است که روند اجرایی این طرح باید بهبود یابد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان هم با تأکید بر اینکه ارتباط بین دانشجویان و مدیریت دانشگاه ها باید بیشتر شود؛ افزود: باید زمینه ای فراهم شود که اجازه ندهیم دشمن با ایجاد فاصله بین دانشجویان و مدیران دانشگاهی، راهی برای ورود و فعالیت های خود پیدا کند.

وی با بیان اینکه حاشیه سازی دشمنان برای مانع تراشی در مسیر رشد علمی کشور است؛ گفت: دشمن به دلیل موفقیت های حاصل شده در دانشگاه ها، چشم طمع به این حوزه دارد و حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با بصیرت افزایی و اگاه سازی دانشجویان و اساتید، نقشه های دشمنان را برملا می کنند.


حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: دشمنان بر اساس فکر خام خود، اهداف سیاسی دارند و می خواهند قشر دانشجو و اساتید دانشگاهی را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهند و تلاش می کنند با حاشیه سازی، مانع رشد علمی و بالندگی دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان شوند تا اجازه تکامل را به دانشگاه ها ندهند.


وی تأکید کرد: استان کرمان به دلیل جایگاه خود، یک استان علمی و دانشگاهی و یک قطب در شرق و جنوب شرق کشور به شمار می رود و استان های همجوار خود را نیز از نظر علمی تغذیه می کندو این جایگاه باید حفظ شده و ارتقاء یابد.


حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: در حوادث اخیر، توجه خاصی به استان کرمان وجود داشت و در این استان تحریکات بسیار زیادی نسبت به سایر جاها وجود داشت و دراین رابطه باید از مردم تشکر کرد که اجازه ندادند فرصت موج سواری برای دشمنان ایجاد شود.


وی با اشاره به اینکه دشمنان در حوادث اخیر در حوزه دانشگاه هدفمند کار می کردند، عنوان کرد: این اتفاقات به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در این رابطه نهاد نمایندگی و تشکل های انقلابی و سیاسی به خوبی به وظایف خود عمل کردند.


رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین دانشجویان و گروه های جهادی، روحانیون و… است، تأکید کرد: رصد فضای جامعه و دانشگاه و کم کردن نارضایتی باید همواره مورد توجه باشد تا بهانه ای به دست دشمن نباشد که بتوانند موج سواری کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های جامعه پزشکی در دوران کرونا تقدیر کرد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi