پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:54:45 - سه شنبه 9 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان
بیش از ۱۶ هزار سرباز در کرمان آموزه امدادی را فرا گرفتند
بر اساس تفاهم نامه کشوری جمعیت هلال احمر و نیروهای مسلح در طی ۴ سال گذشته بیش از ۱۶ هزار سرباز نظام وظیفه در مراکز آموزشی نیروی دریایی، صفر پنج (شهید اشرف گنجویی) و شهید باهنر در استان کرمان، آموزش های همگانی و مخاطرات را در قالب ۲۴۵ دوره فرا گرفتند.

 به گزارش دانشجو آزاد:مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست صمیمی با مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه کشوری جمعیت هلال احمر و نیروهای مسلح در طی ۴ سال گذشته بیش از ۱۶ هزار سرباز نظام وظیفه در مراکز آموزشی نیروی دریایی، صفر پنج (شهید اشرف گنجویی) و شهید باهنر در استان کرمان، آموزش های همگانی و مخاطرات را در قالب ۲۴۵ دوره فرا گرفتند.

وی با اشاره به حادثه خیزی استان کرمان افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر با توجه به حضور در حوادث بزرگ طبیعی و غیرطبیعی در سطح استان، اکنون با دانش و مهارت تخصصی امدادونجات و تجارب فراوان در حوادث ملی و بین الملی حضور می یابند.

فلاح با اشاره به اهمیت خودامدادی و دگرامدادی در جامعه گفت: فراگیری آموزه های امدادونجات باعث کاهش آسیب ها و تلفات جانی می شود.

نیروهای مسلح برای دوره های آموزشی بسیار جدی است

سردار کمالی مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در این نشست ضمن قدردانی از خدمات و زحمات جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف بیان کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه ستاد کل نیروهای مسلح با جمعیت هلال احمر در حوزه برگزاری آموزش های همگانی همکاری های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: جوانان ظهور کشور در راستای اجرای قانون وظیفه خدمت عمومی مدتی از دوران جوانی را برای دفاع از کشور سپری می کنند که در این دوران نیازمند فراگیری مهارت های فردی و زندگی هستند.

وی با اشاره به اینکه حدودا ۴۵ درصد از آمار ۵۰ درصد جوانان ذکور وارد نیروهای مسلح می شوند، خاطرنشان کرد: کسب ۲ دسته مهارت های زندگی و کسب و کار از برنامه های نیروهای مسلح برای سربازان نظام وظیفه بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به کسب ۵ دسته مهارت مهم و تخصصی برای سربازان نظام وظیفه تصریح کرد: مهارت های سبک زندگی، کسب و کار، سواد مالی و حقوقی، سواد رسانه ای و اینترنتی و امدادونجات از جمله مهارت های بسیار مهمی است که سربازان فرا می گیرند.

وی با اشاره به ترویج شعار “هر سرباز یک امدادگر” گفت: به دلیل حضور نیروهای مسلح در تمامی حوادث و اهمیت توانمندی سربازان وظیفه در حوزه امدادونجات، کسب فراگیری آموزه های امداد و کمک های اولیه برای سربازان ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت خودامدادی سربازان نظام وظیفه تصریح کرد: در سال جاری تمامی سربازان آموزه های امدادی را فرا می گیرند.

لازم به ذکر است سردار کمالی مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور و هیات همراه از بخش های مختلف مرکز آموزش های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان بازدید کردند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi