پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:11:26 - دوشنبه 30 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیش از ۲۰ کاروان دانشجویی از کرمان به اربعین اعزام می‌شوند
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان از اعزام بیش از ۲۰ کاروان دانشجویی از دانشگاه‌های استان کرمان به اربعین حسینی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان استان کرمان امسال بتوانند از طریق تسهیلگری به کربلای معلی اعزام شوند.

به گزارش دانشجو آزاد: سیدهادی طباطبایی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان به تشریح برنامه‌های این نهاد در ایام اربعین پرداخت و گفت: با توجه به اینکه اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به‌عنوان یکی از بزرگترین فناوری‌های فرهنگی در جهان اسلام محسوب می‌شود، ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان هم مانند سال گذشته اقدام به ایجاد زمینه‌سازی و تسهیلگری در زمینه اعزام بیش از ۲۰ کاروان دانشجویی از سرتاسر دانشگاه‌های استان کرمان کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ قرارگاه «علم‌الهدی»، قرارگاه هماهنگی اعزام دانشجویان به اربعین حسینی با رؤسای دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان استان کرمان امسال بتوانند از طریق این تسهیلگری به کربلای معلی اعزام شوند.

طباطبایی تصریح کرد: علاوه بر این اقدام و تسهیلگری، اقدامات دیگری از جمله برپایی مواکب از سوی بسیج دانشجویی با همکاری برخی از دانشگاه‌ها نیز فراهم شده که می‌توان به موکب پزشکی و درمانی در نجف اشرف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد. همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد موکب برای خدمت به زائران خارجی که از کرمان عبور می‌کنند از سوی هسته بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان در حال انجام است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه در مجموع دو موکب از سوی بسیج دانشجویی برپا می‌شود که موکب کربلا در حوزه خدمات پزشکی فعال است، افزود: موکب‌های مرزی موضوعات فرهنگی و رسانه‌ای و همچنین بحث خدمت‌رسانی به زائران را دنبال می‌کنند.

طباطبایی در پایان با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها از اوایل شهریورماه امسال و با همکاری و مسئولیت دانشجویان آغاز می‌شود، گفت: برای جاماندگان اربعین نیز موضوع پیوستن دانشجویان به کاروان‌های پیاده‌روی در مرکز استان و شهرستان‌ها را دنبال می‌کنیم.انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi