پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:04:12 - چهارشنبه 6 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ابهامی تازه از یک ناهماهنگی در آموزش عالی کشور؛
بلاتکلیفی ادامه دارد؛ این‌بار رشته‌های «منسوخ» شده!
علی رغم اینکه وزارت علوم و دانشگاه آزاد، دو نهاد آموزشی مجزا در سیستم آموزش عالی کشور به حساب می‌آیند اما مرجعیت وزارت علوم در امور آموزشی دانشجویان، بر کسی پوشیده نیست؛ با این حساب چرا واقعا دانشگاه آزاد، حرف وزارتخانه در خصوص رشته‌های بدون مجوز را نمی‌خواند؟

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ماجرای موسوم به رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد، به نظر می رسد وارد یک مرحله ی تازه ای شده است، و اینبار پای ناهماهنگی نهادهای اصلی آموزش عالی کشور دیده می شود.

 یکی از موضوعات تازه در این رابطه، می‌شود به یکی از آیین‌نامه‌های مهم شورای عالی برنامه ریزی بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در تیرماه ۱۳۹۴ اشاره کرد؛ مصوبه‌ای که بر اساس آن، همه گرایشهای قدیمی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، منسوخ و گرایش‌های جدیدی معرفی شده است.

گفتنی است که طبق تاکید بر بندهای ۱ و ۲، اجرای این آئین نامه از تاریخ تصویب یعنی تیرماه ۹۴، لازم‌الاجرا بوده است و بر همین اساس باید برای ورودی‌های ۹۴ اجرا می‌شد. (متن آئین نامه را از اینجــــا بخوانید).

از طرفی، شورای گسترش وزارت علوم طبق لیست رشته‌های مجوزداری که از طریق پرتال وزارت علوم منتشر شده است، برای سال ۹۴، گرایش‌های منسوخ شده‌ی قدیمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تائیدشان نکرده بود را مجوز داده است و ورودی‌های ۹۴ به بعد را مجاز کرده است. (اینجــــــا) و از سوی دیگر بر اساس مجوزهای منتشرشده توسط دفتر گسترش برای رشته های سال ۹۴ دانشگاه آزاد، گرایش های منسوخ شده قدیمی برای ورودی های مهر ۹۴ مجوز گرفته اند. (اینجــا)

همین مسئله باعث سردرگمی بخشی از دانشجویان دانشگاه آزاد روبرو شده است، با این حساب باید از مسئولین وزارت علوم و دانشگاه آزاد سوال کرد که آیا این مصوبه به دست آنها نرسیده است که هنوز تکلیف دانشجویان در این زمینه مشخص نشده است؟

در این میان تکلیف دانشجویانی مثل ورودی‌های ۹۴ ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد چه می‌شود؟ آیا رشته‌ی این دانشجویان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی منسوخ شده است یا طبق مصوبه دفتر گسترش، مجوز دارد؟

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi