پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:42:08 - جمعه 31 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسیج دانشجویی بم از مواضع نماینده این شهرستان در استیضاح وزیر علوم تقدیر کرد
بسیج دانشجویی بم با صدور بیانیه ایی از مواضع موسی غضنفر آبادی نماینده این شهرستان در استیضاح وزیر علوم تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری” دانشجوآزاد ”  به نقل از “خبر گزاری دانشجو” متن این بیانیه به شرح ذیل است:
جناب آقای موسی غضنفر ابادی
نماینده محترم شهرستانهای بم ،ریگان ،فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی
دانشگاه مبدأ همه تحولات است واهمیت دانشگاه و نقش بی‌بدیل آن در اصلاح و رستگاری جامعه اسلامی برهمگان آشکار است. درطی سالیان گذشته حرکت رو به رشد علمی کشور و تاکیدات دلسوزان نظام مبنی بر تسریع این شتاب علمی و در عین حال جلوگیری از جولان گرایش‌های سیاسی مخالف با جهت گیری‌های نظام در دانشگاه، وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرده است.
اما آنچه در یک سال گذشته بر وزارت علوم گذشته است نمایش کاملی از حاکمیت جریانی سیاسی بود که ایجاد التهاب را برای دانشگاه ها به ارمغان آورد. دستاوردی که حتی فضای آزاد اندیشی را نیز تحت تاثیر قرار می داد . پیش نیاز فضای آزاد در دانشگاه، وجود آرامش و عقلانیت است.
امام‌خمینی(ره) در جایی می‌فرماید: «راه اصلاح یک ملت اصلاح فرهنگ آن است». طبیعی است که اصلاح فرهنگ یک کشور به اصلاح دانشگاه بستگی دارد.
امروز در دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه پیشرفت و عدالت است و اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر توجه کنیم می‌بینیم ایشان از جهت توسعه علم و فناوری بر علوم دانش بنیان تاکید جدی دارند.
جناب آقای غضنفر ابادی ، سخنان حضرت عالی در موافقت استیضاح وزیر علوم ، حرکتی قابل تحسین و خط بطلانی بود بر حاشیه‌سازی‌های یک سال گذشته وزارت علوم بود.
بسیج دانشجویی بم در این بیانیه از مواضع حضرت عالی در استیضاح وزیر علوم که در این باره از حق قانونی خود استفاده ، پاسخ قاطعی به یک سال جنجال‌آفرینی‌های “فرجی دانا” در فضای دانشگاه‌های کشور دادید،تقدیر وتشکر می نماید.
جنبش دانشجویی همچنان هوشیارانه فضا را دم به دم رصد خواهد کرد و علاوه بر انتظار از دولت برای معرفی گزینه‌های درشان دانشگاه دهه عدالت و پیشرفت، از مجلس هم انتظار دارد با بصیرت انقلابی که شایسته عصاره فضایل ملت می‌باشد، به‌شان نظارتی خویش در این امور عمل نماید.
همچنین از حضرتعالی به‌عنوان نماینده مردم بم وشهرستانهای ریگان ، فهرج ونرماشیر انتظار داریم در این برهه حساس به وظیفه تاریخی خود عمل نمایید که هرگز شاهد چالش‌های ۷۸ و ۸۸ در دانشگاهها نباشیم.
بسیج دانشجویی بم در پایان این بیانیه اعلام می کند : مواضع این تشکل همیشه براساس آرمان‌های اسلامی و انقلابی بوده و با هیچ فردی عقد اخوت نبسته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi