پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:16:52 - سه شنبه 4 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری نشست و کارگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی کافی نیست، چاشنی عمل لازم است/ حضور دلالان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی مضر را افزایش داده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت:برگزاری نشست و کارگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی کافی نیست، چاشنی عمل لازم است.

مجید خزاعی در گفتگو با خبرنگار “دانشجوآزاد” در رابطه با اقتصاد ومقامتی در حیطه کشاورزی گفت:موضوعی که در وهله اول حائز اهمیت است توجه ویژه به موضوع کشاورزی است خصوصا این که در شهرستان جیرفت بیش از ده دانشگاه و مرکز آموزش عالی وجود دارد که اکثریت به این موضوع می پردازند و اکثریت مردم با مشکلات و معضلات کشاورزی گریبان گیر هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت افزود:ما باید به این مشکلات ورود پیدا کنیم تا بتوانیم راه های برون رفت از آنها را به مردم ارائه دهیم.
وی اذعان کرد:از نظر شخص بنده بخشی از مشکلات کشاورزی به خودمان باز می گردد ما وظیفه خودمان را آن طور که باید و شاید به درستی انجام نداده ایم؛ البته باید در این جا گفت که دانشگاه آزاد جیرفت تمام تلاش خود را با توجه به برگزاری نشست ها و نمایشگاه ها کرده است تا بیشتر به مقوله ای کشاورزی پرداخته شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اظهار داشت: ما با برگزاری نشست های پی در پی در باب اقتصاد مقاومتی سعی کردیم در همین شروع سال جدید به نتیجه و عمل قابل قبولی دست یابیم و امیدواریم کارهای دانشگاهی از حالت شعاری خارج شده و کارهایمان با چاشنی عمل همراه باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ادامه داد: با وجود اینکه ماه های اولی سال را می گذرانیم، اما دانشگاه آزاد جیرفت کارگاه اقتصاد مقاومتی راه اندازی کرده است که استقبال بسیاری خوبی از جانب سازمان ها و ارگانهای مختلف شهرستان از این کارگاه به عمل امده است.
خزاعی با تاکید برعدم استفاده از کودهای شیمایی تشریح کرد: با توجه به اقلیم خاص شهرستان جیرفت و شرایط آب و هوایی خوب می توان با مدیریت استفاده از سموم و کودهای شیمیایی به محصولات خوبی در حوزه کشاورزی دست پیدا کرد و هم اکنون همکاران و اساتید شهرستان در حال ارائه طرح هایی هستند که بتوانند سطح استفاده از کودهای مضر را کاهش دهند و قطعا این طرح ها جهت اجرایی شدن به سازمان جهاد کشاورزی ارائه می شوند.
خزاعی در پایان خاطرنشان کرد:اما به دلایل بسیاری از جمله واسطه گری ها در حوزه کشاورزی و حضور سودجویان در این بخش متاسفانه هنوز نتوانسته ایم مدیریت لازم جهت برطرف کردن آفات با استفاده کمتر از سم و کود شیمیایی را داشته باشیم.
انتهای پیام/

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi