پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:05:02 - پنجشنبه 13 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری اردوی مختلط و کنسرت در دانشگاهها شرعا حرام است/ کرسی آزاداندیشی باید قدرت تحلیل دانشجو را بالا ببرد
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:برگزاری اردوی مختلط و کنسرت در دانشگاهها شرعا حرام است.

حجت الاسلام علی عارفی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با سخنان رهبری در خصوص عدم برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت در دانشگاهها گفت: وقتی رهبری به عنوان مرجع تقلید می فرمایند اردوی مختلط و کنسرت نباید برگزار شود این یک حکم شرعی است و معنایش این نیست که چقدر ما حق داریم عمل کنیم یا نکنیم بلکه شرعا و قانونا واجب است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان کمابیش به سخنان رهبری عمل می شود و گاهی مسائلی در رابطه با این دانشگاه مطرح می شود که واقعیت ندارد.

وی با اشاره به شایعاتی در خصوص برگزاری اردوی مختلط در دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: ما به هیچ وجه در دانشگاه اردوی مختلط نداشتیم بلکه یک اردوی خانوادگی بوده که تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی هم در آن حضور داشتند که این مساله ربطی به دانشگاه علوم پزشکی نداشته و قطعا اگر کسی از جانب دانشگاه از این اردو حمایت کرده بود برخورد جدی صورت می گرفت.

عارفی همچنین در رابطه با برگزاری کنسرت در دانشگاهها عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از اشاعه موسیقی در دانشگاهها راضی نیستم و این مورد را خلاف میدانم؛ ما هم تا کنون مقاومت کردیم در برابر این مساله چون خلاف شرع است، اما ممکن است در یک برنامه دانشگاهی مجری موسیقی اجرا کند به اینها نمی توان گفت اشاعه کنسرت و ما هم در این موارد دلیلی برای مخالفت نداریم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برگزاری تعداد معدود کرسی های آزاداندیشی در دانشگاهها توضیح داد: کرسی های آزاد اندیشی برگزار می شود ولی در سطح استان بسیار کم بوده و یکی از دلایل آن را می توان عدم تسلط دانشجویان بر مبانی کرسی و مناظره دانست.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما قصد داریم کلاسهایی را برای آماده سازی دانشجویان و افزایش قدرت تحلیل آنها برگزار کنیم؛ چون هدف فقط برگزاری مناظره و کرسی نیست بلکه کرسی آزاد اندیشی و مناظره باید خروجی داشته باشد و فکر دانشجو را بالا ببرد.

حجت الاسلام علی عارفی در رابطه با نصب تصویر رئیس دولت اصلاحات در بردهای دانشگاه تشریح کرد: این اتفاق در زمان سفر رئیس جمهور به کرمان اتفاق افتاد بنده معاون خود را فرستادم تا وارد مذاکره با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه که این کار را انجام دادند شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان افزود: ما با توضیح دلیل ممنوع التصویری سید محمد خاتمی که از اختیارات دادستان کل کشور بوده دانشجویان را متقاعد کردیم و عکسها جمع آوری شد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi