پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:44:41 - پنجشنبه 23 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برنامه‌های ویژه دانشگاه آزاد برای ماه محرم
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های ویژه خود را برای ماه محرم در قالب بخشنامه‌ای به واحدهای این دانشگاه ابلاغ کرد.

به گزارش“دانشجو آزاد”به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد با حلول ماه محرم و ایام شهادت سیدالشهدا (ع) برای اعتلای فعالیت‌های آیینی دانشجویی و ترویج فرهنگ عاشورایی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده و به صورت بخشنامه‌ای به واحدهای این دانشگاه ابلاغ کرده است.

این معاونت حمایت‌هایی برای ارتقا و گسترش عملکرد هیات‌های مذهبی دانشگاهی در ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته است.

از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد برای ماه محرم می‌توان به برگزاری مراسم آیینی عزاداری با حفظ محتوای اصیل فرهنگ عاشورایی و پرهیز از تحریفات و بدعت‌های دور از شان فلسفه عاشورا در محیط دانشگاهی اشاره کرد.

این فعالیت‌ها در قالب عزاداری، روضه خوانی، مرثیه سرایی با محوریت مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه‌ها، نمایش‌های آیینی همچون تعزیه خوانی و تئاتر، اکران و نمایش فیلم‌های عاشورایی، شعر خوانی و مقتل خوانی به‌ویژه محتشم خوانی اجرا می‌شود.

همچنین جلسات سخنرانی با موضوعات تبیین اثرات تاریخی و اجتماعی حادثه عاشورا، تبیین آثار مذهب حادثه عاشورا، تحلیل آثار سیاسی عاشورا و بررسی نقش قیام عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی توسط دانشگاهیان در این ماه برگزار می‌شود.

مسابقات دانشجویی نیز با هدف افزایش مطالعه و پژوهش در موضوع عاشورا با محوریت کتب مرتبط با این فاجعه از جلمه «اشک باید رازدار باشد» و «درس‌های عاشورا» از مقام معظم رهبری، «حماسه حسینی» از استاد شهید مرتضی مطهری و «حسین وارث آدم» از دکتر علی شریعتی برگزار خواهد شد.

سوگواره شعر دانشجویی عاشورا، برنامه‌های فرهنگی و هنری مانند نمایشگاه‌های عکس، پوستر، نقاشی و گرافیک با موضوعات و مناسک عاشورایی، فرهنگ عاشورایی، تاثیر عاشورا بر دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد است.

همچنین دانشگاه آزاد در پایان ماه محرم از برگزیدگان فعالیت‌‌های فرهنگی مذهبی طی مراسمی با همکاری واحد یادگار امام (ره) تجلیل می‌کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi