پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:00:50 - دوشنبه 3 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برای میرحیدر معمار دانشگاه باهنر کرمان
آیین بزرگداشت روز معمار و دومین جایزه مهندسی میرحیدر، امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان، استادان و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد:  همزمان با سوم اردیبهشت و روز معمار، دانشگاه شهید باهنر کرمان شاهد گردهمایی جمع زیادی از صاحبنظران و دانشجویان رشته معماری بود تا ضمن گرامیداشت این روز، با اهدای جایزه مهندسی میرحیدر از تلاش ها و خدمات این استاد و معمار برجسته نیز تجلیل شود.

زنده یاد علیرضا افضلی پور در سال ۱۳۴۹ و در سفر به کرمان تصمیم به ساخت دانشگاه از دارایی های خود گرفت و یکی از برجسته ترین اساتید معماری کشور به نام سید محسن میرحیدر نیز به عنوان معمار ساختمان دانشگاه تعیین شد.

مرحوم سید محسن میرحیدر متولد ۱۳۱۵ در کرمانشاه و دارای درجه ph.M در برنامه ریزی و طراحی شهری از موسسه معماری لندن (A-A) بود که آثار فاخر معماری مانند کتابخانه ملی ایران، ساختمان های اولیه دانشگاه شهید باهنر، چاپخانه اسکناس بانک مرکزی، ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی و غیره را در کارنامه خود داشت؛ وی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ چشم از جهان فرو بست.

به پاسداشت مقام علمی و زحمات زنده یاد میرحیدر و نقش موثر وی در بنای ساختمان دانشگاه شهید باهنر کرمان، از سال ۱۴۰۲ جایزه مهندسی میرحیدر در این دانشگاه پایه گذاری شد که امروز شاهد برگزاری دومین دوره آن بودیم.

برای میرحیدر معمار دانشگاه باهنر کرمان

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این آیین گفت: مرحوم افضلی پور برای احداث دانشگاه بهترین ها را با خودش همراه کرد که یکی از این اشخاص مرحوم استاد میرحیدر معمار ساختمان دانشگاه بود؛ گرچه جای این استاد خالی است اما میراث معنوی زنده یاد میرحیدر از یاد و قلب مردم کرمان پاک نمی شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi