پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:59:38 - پنجشنبه 24 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان:
برای مهار خسارت سرمازدگی تضمین می‌دهیم
محمدی نژاد گفت: با ارائه طرح تحقیقاتی در اسفندماه می‌توان خسارت سرمازدگی را تا ۷۵ درصد کاهش داد.

به گزارش دانشجو آزاد:محمدی نژاد گفت: در بحث پسته با توجه به حجم خسارت از ظرفیت تحقیقات استان استفاده نشده است.

او بیان کرد: ما تنها پژوهشکده پسته و پژوهشکده علوم گیاهی را با بودجه تحقیقات داریم و بقیه مراکز بودجه خاصی در این بخش ندارند.

رییس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: اکنون همگرایی خوبی بین دانشگاه‌های استان وجود دارد و در بحث مقابله با سرمازدگی پسته همه مراکز و دانشگاه‌های استان بسیج شدند و جلسات و تحقیقات آغاز  شده است.

او تصریح کرد: در کوتاه مدت هر چه به ذهن کشاورز می‌رسد برای حفظ محصول استفاده می‌کند که ما برای همین بخش نیز از تیم مهندسی استفاده کردیم و تخصص‌های مکانیک، مواد و برق را به کارگرفتیم تا بدون آسیب به محیط زیست منبعی برای تامین گرما برای محصول پیدا کنیم.

محمدی نژاد گفت: با سیستم بهینه‌ای که تیم‌های تحقیقاتی در اسفند ارائه می‌کنند، می‌توان تا ۷۵ درصد خسارت سرمازدگی را کاهش داد.  

او تاکید کرد: از تیمار‌های نانو نیز برای بخشی از کار استفاده کردیم و با پژوهشکده پسته کار شد و خوشبختانه نتیجه داد.

 رییس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: برای به نتیجه رساندن طرح‌ها تضمین می‌دهیم و باید ردیفی برای پژوهشکده علوم گیاهی و پسته اختصاص داده شود.

او بیان کرد: ما از کشاورزان پیشرو مناطق مختلف استان نیز در این تیم استفاده کردیم تا تجربه در کنار دانش قراربگیرد و  امید که در کنار بودجه این ۲ مرکز، ردیف بودجه بیشتری اختصاص داده شود

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi