پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:48:06 - یکشنبه 24 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازارسازی در حوزه نفت اولویت معاونت علمی ریاست جمهوری است
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازارسازی در حوزه صنعت نفت به منظور حمایت از شرکت های نفتی، از اولویت های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ دکتر سورنا ستاری در دومین نشست کارگروه اجرایی سازی تفاهم نامه تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی میان معاونت علمی و شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اولویت این معاونت حمایت از ایجاد بازار برای شرکت ها است، افزود: در این راستا معافیت ها و تسهیلات بسیار مناسبی درنظرگرفته شده است که در تحقق بازارسازی شرکت های نفتی اثرگذار است.

وی با یادآوری ظرفیت های بالای صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های دانش بنیان برای توسعه بازارسازی حوزه نفت گفت: با توجه به حمایت های مجلس و دولت در تامین بودجه مناسب، صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند با ارایه تسهیلات ارزشمند و مناسب به بازارسازی صنعت نفت کمک کند.

ستاری با بیان اینکه بزرگ ترین مساله شرکت ها، ایجاد بازار است، حوزه نفت را دارای ظرفیت بسیار مناسبی برای بازارسازی شرکت ها عنوان کرد و افزود: شکل گیری بازار دانش بنیان در حوزه نفت از اولویت های معاونت علمی و فناوری است و گام هایی مانند این توافق نامه در راستای تسهیل بازار برای شرکت ها در حوزه نفتی برداشته شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: ایجاد بازار، راهی جدید در حوزه تجاری سازی پژوهش ها است و ایجاد ثروت از دانش را به دنبال دارد.

رییس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ثروت زایی از تحقیقات و پژوهش ها اظهار کرد: باید بدانیم با پول بلاعوض، از پژوهش درآمدی حاصل نمی شود و تنها از طریق بازارسازی و ایجاد کشش بازار می توان از پژوهش درآمد ایجاد کرد.

دومین نشست کارگروه اجرایی سازی تفاهم نامه تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران با حضور ستاری، دکتر رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت نفت ایران و جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان حوزه نفت به منظور تصویب طرح های تجاری شرکت های دانش بنیان در راستای رفع نیازهای شرکت ملی نفت در یازده حوزه فناوری برگزار شد.

در این نشست صاحبان طرح های تصویب شده به ارایه و تشریح طرح های خود پرداختند.

تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران، اردیبهشت ماه سال جاری با هدف افزایش ضریب بازیافت نفت منعقد شده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi