پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:33:26 - یکشنبه 9 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران در تولید علم مقام نخست را در خاورمیانه، آفریقا و کشورهای اسلامی دارد
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در تحقیقات پیشرفت چشمگیری داشته ایم گفت : اکنون می توانیم ادعا کنیم که بیشترین تولید علم را در منطقه خاورمیانه ، آفریقا و کشورهای اسلامی داریم.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا ، دکتر رضا ملک زاده عصر شنبه در آیین بهره برداری از اتاق تمیز(clean room) دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد : باید زیرساخت هایی ایجاد کرد تا مقالات علمی در توسعه پزشکی بیشتر به نتیجه و بهره برداری برسد.
وی ادامه داد :این اتاق تمیز تاثیر بسزایی در تولید فناوری دارویی دارد ، توسعه فناوری و تولید داروها، می تواند کمک بزرگی به سلامتی مردم باشد و امیدواریم که از سوی دولت و مجلس بودجه کافی برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در نظر گرفته شود.
وی افزود: در هر یک از قطب های آموزشی کشور یک اتاق تمیز و آزمایشگاه جامع داریم و امروز، هشتمین اتاق تمیز کشور در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد که زیرساختی برای استفاده سایر دانشگاه ها است و امیدواریم زمینه ای برای حرکت محققان به سمت پیشرفت فناوری در بخش سلامت باشد.
ملک زاده ساخت دستگاهfblc در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را اقدامی بسیار مهم و نشان دهنده همت و تلاش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.
وی گفت: هزینه ایجاد یک اتاق تمیز در یک محیط نیمه صنعتی چیزی در حدود ۷۰ میلیارد ریال است که بودجه های اختصاص داده شده به کارهای تحقیقات و فناوری در کشور ما جوابگوی این مورد نیست و اگر همت خود دانشگاه علوم پزشکی شیراز نبود و این هزینه از محل صرفه جویی های دانشگاه تامین نمی شد، امروز شاهد افتتاح این اتاق نبودیم.
ملک زاده یادآور شد: اگر می خواهیم فناوری دارویی را توسعه دهیم، باید توجه ویژه به آن داشته باشیم؛ تولید مقالات و استنادات موجب افتخار برای کشور است، اما زمانی می توانیم پیشرفت و برای فارغ التحصیلان، اشتغال ایجاد کنیم که فناوری داشته باشیم و در کنار این فناوری، شرکت های دانش بنیان می توانند تولیدات دارویی را که در اختیار کشورهای دیگر است، در اختیار متخصصان داخل کشور قرار دهند که این در حقیقت بهترین نوع کارآفرینی و اشتغال است.
رئیس دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این آیین گفت: در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۴ هزار مقاله در زمینه های مختلف علوم پزشکی چاپ کرده ایم و نباید پژوهش را متوقف کرد؛ بلکه باید از این مقالات بهره برداری کنیم و در حوزه فناوری هم جایگاه خود را در دنیا نشان دهیم.
دکتر حسین وطن پور اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جدیت و تلاش رئیس دانشگاه و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک زیرساخت اولیه و خوب ایجاد کرده است و باید تلاش کنیم تا شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد به درآمدزایی برسند و دانشگاه بتواند از آن ها بهره برداری کند.
وی افزود:: این مسیری که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع شده با قوت و جدیت و تلاشی که دانشجویان این دانشگاه در دانشکده داروسازی و اعضای هیات علمی انجام می دهند، موجب رشد و توسعه دانشگاه در زمینه های مختلف می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این آیین، گفت : امروز در راستای اقتصاد مقاومتی، ترویج علم، خودباوری، اعتمادسازی، با همت و تلاش استادان دانشکده داروسازی، شاهد بهره برداری از اتاق تمیز دانشکده داروسازی هستیم این آغاز راه است و با غیرت و همت عزیزان در دانشگاه، باید با سرعت و تلاش به جلو حرکت کنیم.
دکتر محمدهادی ایمانیه با اشاره به توافق شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یک شرکت در برلین آلمان، افزود: بیماری ام.اس در همه جای دنیا وجود دارد و در فارس بر اساس آمارها، شش هزار بیمار مبتلا به ام.اس ثبت شده داریم که شاید این آمار با توجه به تعداد کسانی که مراجعه نکرده و هنوز ثبت نشده اند، آمار به ۱۰ هزار مورد هم برسد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi