پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:31:21 - چهارشنبه 31 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه های منطقه ۱۰کشور
اولین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه های منطقه ۱۰کشور، روز چهارشنبه ۳۱تیرماه ۹۴ با حضور رئیس دانشگاه؛ دکتر فدائی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی؛و نیز معاونین آموزشی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه باهنر برگزار گردید.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛ اولین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه های منطقه ۱۰کشور، روز چهارشنبه ۳۱تیرماه ۹۴ با حضور رئیس دانشگاه؛ دکتر فدائی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی؛ دکتر مولائی دکتر افشارمنش؛ رئیس گروه آموزش های آزاد و شبانه، دکتر ناصر علوی؛ رئیس دفتر استعدادهای درخشان و خدمات ماشینی دانشگاه و نیز معاونین آموزشی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور در سالن کنفرانس سازمان مرکزی در حال برگزاری است.

معاونین آموزشی از دانشگاه های تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته، جیرفت، ولی عصر(عج) رفسنجان، ولایت ایرانشهر،  سیستان و بلوچستان، هرمزگان ،صنعتی سیرجان و مجتمع آموزش عالی زرند در این گردهمایی حضور دارند.

در آغاز جلسه دکتر مولایی ضمن تقدیر از حضور مهمانان، هدف از برگزاری این گردهمایی را بررسی مشکلات آموزشی موجود در منطقه ۱۰ و ایجاد فرصت انتقال تجارب عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر فدایی که همیشه دغدغه آموزش دانشگاه را داشته اند و آموزش را بر پژوهش اولویت می دهند، افزود: باید سیاست های رشد آموزش را به صورت تشویقی اعمال کنیم.

پس از اینکه اعضای حاضر در جلسه خود را معرفی کردند، دکتر فدائی، رئیس دانشگاه، ضمن تشکر از حضور همکاران که خارج از استان و خارج از کرمان در این جلسه حضور یافته اند، به برخی از مسائل و مشکلات موجود در سیستم آموزشی اشاره کرد.

سپس رئیس دانشگاه شهید باهنر، پیشنهاد نمود مسائلی از قبیل انتقال دانشجویان بین دانشگاه های منطقه، انتقال استادان و همکاری های آموزشی بین دانشگاه ها (از جمله استفاده از اساتید جهت تدریس های موردی و دوره های آموزشی مشترک) را در رأس مباحث قرار دهند.

دکتر فدائی با تأکید بر اینکه آموزش و پژوهش باید وزن متعادلی داشته باشند، به ۴ مادۀ آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی آیین نامه ارتقاء استادان نیز اشاره کرد و خواستار تعیین وزن متناسب برای هریک از ماده ها شد.

ایشان با طرح این سؤال که جایگاه آموزش نسبت به پژوهش و فناوری کجاست؟ کیفیت آموزش را نیز به عنوان یک مسأله مهم مورد تأکید قرار داد و سؤالاتی از جمله اینکه برای ارتقا کیفیت آموزش چه باید کرد؟ معیار سنجش کیفیت آموزش چیست؟ و کیفیت آموزش در دانشگاه هایی با سطوح متفاوت با چه معیاری باید سنجیده شود؟ را مطرح کرد و از اعضای حاضر در جلسه خواست تا پارامترهای مؤثر در کیفیت آموزش را مشخص نمایند.

دکتر فدائی رئیس دانشگاه، همچنین موضوع شیوه نامه پذیرش دکتری را هم جهت بررسی در جلسه مطرح نمود.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه مباحث و مضوعات مختلف آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

لازم به ذکر است این گردهمایی تا ساعت ۱۶ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi