پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:57:21 - پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه شهید مدنی و آژانس بیوتکنولوژی ایتالیا
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و آژانس بیوتکنولوژی و کنترل بیولوژیک ایتالیا(BBCA) با امضای تفاهمنامه ای همکاری های علمی و پژوهشی خود را آغاز کردند.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایرنا ؛   در نشستی با حضور ماسیمو کریستوفارو، مدیر تحقیقات این آژانس و علی عجمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تفاهمنامه همکاری های مشترک علمی و پژوهشی مابین آژانس BBCA و دانشگاه شهید مدنی امضا شد.

دکتر عجمی در حاشیه این نشست هدف از امضای تفاهمنامه مشترک با آژانسBBCA را گسترش روابط بین المللی دانشگاه دانست و گفت: این تفاهمنامه پیرو مذاکرات قبلی مابین حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و آژانس بیوتکنولوژی و کنترل بیولوژیک علف های هرز ایتالیا امضا شد.

براساس این تفاهمنامه، مطالعات و پژوهش های مشترک درخصوص شناسایی گونه های’ کنه’ در اقلیم استان های شمال غرب کشور و حوزه دریاچه خزر برای استفاده ازنتایج آنها برای کنترل بیولوژیک علف های هرز در ایران و کشورهایی که با مشکل علف های هرز درگیرند صورت می گیرد.

ایجاد فرصت های پژوهشی مشترک بین اعضای هیأت علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و تیم تحقیقاتی آژانسBBCA، تسهیل در مبادله دانشجو، پژوهشگر و هیأت علمی بین طرفین، ایجاد فرصت های مطالعاتی وبرگزاری همایش ها و کنفرانس های علمی مشترک و تسهیل حضور و شرکت اعضای هیأت علمی و محققین دوطرف درکنفرانس ها و مجامع علمی از دیگر مفاد مورد توافق در این تفاهمنامه بوده است.

دکتر عجمی همچنین اعلام کرد:در این نشست زمینه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه آلدو موروی باری ایتالیا فراهم و پیش نویس آن تدوین شد.

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در رشته های گوناگون فنی، علوم پایه و علوم انسانی در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا دانشجو می پذیرد.

این دانشگاه در منطقه ای به وسعت حدود یک هزار هکتار در بخش ممقان در ۳۵ کیلومتری جاده تبریز-مراغه قرار گرفته است.

عرصه آن از شرق منتهی به جاده تبریز- مراغه و از غرب تا باغات آذرشهر است.

راه آهن تبریز – تهران از کنار این دانشگاه می گذرد و نخستین و یگانه دانشگاه دارای قطار اختصاصی در ایران است.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi