پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:19:01 - چهارشنبه 20 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام (ره) در زمان حیاتشان اجازه اندکی تغییر در حسینیه جماران را نمی دادند/تولیت مرقد امام راحل به سیره عملی حضرت امام (ره) برگردند تا نسل جوان به اشتباه امامشان را نشناسند
یک فعال دانشجویی گفت:پیرجماران در زمان حیاتشان اجازه اندکی تغییر در حسینیه جماران را نمی دادند و تمام مسئولین خارجی که با ایشان ملاقات داشتند از ساده زیستی رهبر یک کشور و شخص اول مملکت تعجب می کردند.

رضا ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با سخنان رهبری در خصوص تحریف شخصیت امام خمینی (ره) گفت: نسل جدید که حضور امام را درک نکردند و نتوانستند بی واسطه ایشان را بشناسند بایستی از روی گفته ها و شنیده های دیگران این شخصیت را کشف کنند پس همواره این خطر وجود داشته که شخصیت امام را آنطور که بوده نشناسند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به فضاسازی های اخیر مرقد امام خمینی (ره) عنوان کرد: ساخت و سازهایی که اخیرا در مرقد امام صورت گرفته است مغایر با ساده زیستی بود که همواره در زندگی حضرت امام (ره) مشهود بود.

وی ادامه داد: از آنجایی که تولیت مرقد مطهر امام (ره) با سید حسن خمینی است اینگونه رفتارها از جانب فردی از خانواده امام در جامعه پذیرفته نیست و از طرفی به گونه ای سیره عملی امام راحل را تحریف می کند.

تحریف شخصیت امام از جانب افراد سرشناش و خواص جامعه صورت می گیرد

ایرانمنش با تاکید بر نقش خواص در معرفی و یا تحریف شخصیت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این تحریف شخصیت گاهی از جانب افراد سرشناس و خواص جامعه سر می زند و گاها دیده می شود افرادی بخواهند برای دست یابی به اهداف شخصی خودشان شخصیت امام را به گونه ای دیگر به جامعه معرفی کنند و این مساله اینقدر مهم بود که مقام معظم رهبری در مورد تحریف شخصیت امام به مسئولین هشدار دادند.

این فعال دانشجویی ضمن اشاره به مسئولیت سنگین خانواده و نزدیکان امام (ره) تصریح کرد: متاسفانه همراهی برخی از اعضای بیت حضرت امام با اشخاصی که چهره مثبتی در جامعه ندارند؛ باعث شده روی تفکرات این افراد تاثیر گذاشته و بیت امام وارد حواشی نه چندان خوشایند می شود.

امام (ره) در زمان حیاتشان اجازه اندکی تغییر در حسینیه جماران را نمی دادند

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان افزود: نکته ای که باید به تولیت مرقد امام خمینی تذکر داده شود این است که همگان بر این امر واقفند حرم بنیانگذار انقلاب باید جایگاهی در شان و شخصیت ایشان باشد اما سوال این است که اگر امام راحل(ره) در قید حیات بودند اجازه اینگونه ساخت و سازها را می دادند؟

ایرانمش با اشاره به ساده زیستی امام خمینی(ره) تشریح کرد: پیرجماران در زمان حیاتشان اجازه اندکی تغییر در حسینیه جماران را نمی دادند و تمام مسئولین خارجی که با ایشان ملاقات داشتند از ساده زیستی رهبر یک کشور و شخص اول مملکت تعجب می کردند؛ پس قطعا ایشان به ساخت و سازهای تجملاتی مرقدشان راضی نخواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه ما به تولیت مرقد امام راحل این است که به سیره عملی حضرت امام (ره) برگردند که خدای ناکرده نسل جوان به اشتباه امامشان را نشناسند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi