پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:40:21 - پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت پذیرش معتکف در دانشگاهها
مدیر امور فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اعلام کرد: تاکنون ۴۵ هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف در دانشگاه‌های کشور ثبت نام کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم زاده با بیان اینکه ظرفیت پذیرش سال گذشته ۴۱هزار و ۵۰۰نفر بوده است، افزود: امسال ۵۰هزار نفر در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند و تاکنون ۴۵ هزار پذیرش داشته‌ایم که این رقم نسبت به پذیرش سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: حدود ۲۰۰ مسجد دانشگاهی در سراسر کشور معتکفین را پذیرش می‌کنند که از بین این مساجد، ۳۱ مسجد دانشگاهی در تهران و بقیه در دانشگاه‌های سایر استانها حضور دارند.

مدیر امور فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره محصولات تدارک دیده شده برای معتکفین بیان کرد: میز مطالعه کتاب در همه فضاهایی که اعتکاف برگزار می‌شود مستقر شده و همچنین بسته‌ای از کتاب‌های مربوط به احکام اعتکاف و کتابهای معنوی درباره مسائل اخلاقی به مساجد دانشگاه‌ها ارسال شده است.

ابراهیم زاده ادامه داد: ۲۰هزار جلد کتاب شکوه امر خدا نوشته علیرضا پناهیان برای جشنواره روشنا بین معتکفین توزیع میشود و جوایزی همچون تبلت و گوشی و جوایز نقدی و … برای برندگان در نظر گرفته شده است که اسامی آنها از طریق دفاتر نهاد رهبری در دانشگاهها اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره اعتکاف اساتید در دانشگاه تربیت مدرس گفت: مسجدی به عنوان الگو و اسوه مشخص کردیم که اگر اساتید بخواهند مستقلا اعتکاف داشته باشند در مسجد این دانشگاه گرد هم آیند.

وی افزود: مبلغین و شخصیت‌های مذهبی و مداحان نیز از جمله آقایان قرائتی، قرهی، پناهیان، قاسمیان، عالی و علمای دیگری در تهران و شهرستان ها در مساجد دانشگاه‌ها سخنرانی و مداحی خواهند داشت.

به گفته مدیر امور فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری، کرسی تلاوت قران در همه مساجد و برنامه ختم قرآن در برخی مساجد انجام می‌شود.

ابراهیم زاده در پایان بیشترین آمار ثبت نام معتکف را در دانشگاه‌های شهر تهران اعلام کرد و گفت: دانشگاههای تهران با ۸۰۰۰ شرکت کننده و دانشگاههای استان فارس با ۵۰۰۰ شرکت کننده، بیشترین تعداد معتکفین را در بین دانشگاههای سراسر کشور پذیرا هستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi