پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:05:18 - چهارشنبه 10 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش ۳۶ درصدی جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه جیرفت
رئیس دانشگاه جیرفت از افزایش ۳۶ درصدی ظرفیت جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه و در راستای نیازهای منطقه جنوب استان کرمان در یک سال گذشته خبر داد.

 به گزارش دانشجو آزاد: حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت در گفتگو با گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، گفت: جنوب استان کرمان دارای اقلیم منحصر بفرد می‌باشد که تنوع بسیار زیاد محصولات کشاورزی را در چهار فصل به خود اختصاص داده است، و به عنوان بهشت کشاورزی جنوب کشور، حدود ۷۰ درصد از تولیدات کشاورزی استان کرمان و تقریباً ۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی افزود: دانشگاه جیرفت جامع‌ترین دانشگاه دولتی در جنوب استان کرمان است که تربیت نیروی انسانی و ماموریت‌های مهم پژوهشی و فناوری منطقه را برعهده دارد که در این راستا با پیگیری‌هایی که بعمل آمده در یک سال گذشته ۳۶ درصد ظرفیت نیروی انسانی را در جذب اعضای هیات علمی مرتبط با نیاز منطقه افزایش دادیم.

رئیس دانشگاه جیرفت خاطرنشان کرد: تعداد رشته‌های دانشگاه جیرفت ۵۴ رشته، تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت۱۳۰ عضو که همگی دانش‌آموخته مقطع دکتری از معتبرترین دانشگاه‌های کشور می‌باشند.

وی با اشاره به توسعه برخی  زیرساخت‌های دانشگاه از جمله پیشرفت فرایند احداث کتابخانه مرکزی، احداث شبکه گازرسانی، شروع روند ساخت و گسترش سلف سرویس مرکزی طی یکسال گذشته، اظهار  داشت: تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه براساس ظرفیت اشتغال و نیاز منطقه ۱۰ کد رشته می‌باشد که در دو سال اخیر تعداد ۴ رشته در مقاطع کارشناسی و ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در شورای گسترش به دانشگاه جیرفت اضافه شده است.

 شکفته گفت: همچنین در حوزه پژوهشی، افزایش ۹۰درصدی  تعداد برونداد‌های پژوهشی همکاران هیات علمی و دانشجویان  دانشگاه را طی یکسال گذشته شاهد بودیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi