پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:46:38 - جمعه 3 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی مطرح شد؛
افزایش بهره وری عملیاتی سامانه های برق و کاهش هزینه  با فناوری شبکه های هوشمند انرژی/کرمان ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی است
کنفرانس شبکه‌های هوشمند ۹۵ در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان و با همکاری انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران برگزار شد.

به گزارش  “دانشجوآزاد” دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به همراه انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی ۹۵ را برگزار کرد.

معاون پارلمانی وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی  در سالن همایشهای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار کرد: قرار است در طول برنامه ششم توسعه حداقل ۵ هزار مگاوات از انرژی الکتریکی کشور از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود و استان کرمان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

رضا انجم شعاع افزود: استان کرمان همیشه در حرکت های نو و نوآوری پیشگام بوده و امروز نیز در بسیاری از عرصه ها پیشگام است.

وی اظهار داشت: شبکه های هوشمند انرژی، موضوع مهمی است و وزارت نیرو تلاش می کند موانع را از سر راه بخش خصوصی در زمینه تولید انرژی بردارد.

انجم شعاع تصریح کرد: فناوری شبکه های هوشمند علاوه بر اینکه راهکاری برای برداشتن چالش های پیش روی صنعت برق است، مزایای بیشماری برای کشور به دنبال دارد و همچنین بهره وری عملیاتی سامانه های برق را به میزان زیادی افزایش داده و هزینه های بهره برداری را در این حوزه کاهش می دهد.

وی بیان کرد: یکی از کلیدی ترین کاربردهای این فناوری در حوزه بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر در کشور است و باید توسعه این انرژی ها را دنبال کرده و ظرفیت ها و پشتیبانی های قانونی خوبی در این زمینه در وزارت نیرو ایجاد کرده ایم.

معاون وزیر نیرو گفت: در سیاست های کلی نظام در بخش های مختلف که به عنوان بالاترین سند بالادستی کشور است، به موضوعات توسعه انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و … تاکید شده است؛ در این سیاستها در محیط زیست نیز به صنعت کم کربن و توسعه انرژی های تجدیدپذیر اشاره شده و در اقتصاد مقاومتی به طور مفصل تر بر این امر تاکید شده است.

انجم شعاع تصریح کرد: برای ارتقاء کارآیی انرژی در کشور، تاکید بر شکل گیری نهادهای غیردولتی است و بخشی از پشتوانه های قانونی، در قانون حمایت از صنعت برق کشور، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، قانون اصلاح الگوی مصرف و برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: قرار است در طول برنامه ششم توسعه حداقل ۵ هزار مگاوات از انرژی الکتریکی کشور از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود که جهت گیری بسیار خوبی است و استان کرمان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

معاون پارلمانی وزیر نیرو اظهار کرد: با ادغام شرکت های سابا و سانا، بستر لازم برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر فراهم و حمایت های لازم از بخش خصوصی صورت می گیرد و تحولی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در کشور اتفاق خواهد افتاد.

انجم شعاع افزود: کاهش تلفات انرژی، مدیریت مصرف، توسعه انرژی های تجدیدپذیر و … از جمله سیاست های وزارت نیرو است.

وی درباره چرایی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ابراز کرد: استفاده از منابع عظیم کشور، حفظ منابع سوخت فسیلی، حفاظت از محیط زیست و … از دلایل استفاده از این انرژی هاست.

معاون پارلمانی وزیر نیرو بیان کرد: یکی از خلاء های امروز کشور این است که ارزیابی سیاست ها را انجام نمی دهیم در حالی که آنچه در سیاست های کلی نظام است کامل و جامع بوده اگر به خوبی دنبال و اجرا شود، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

معاون وزیر نیرو گفت: در کشورمان ۳۰۰ روز آفتاب را داریم و استان کرمان این انرژی را به وفور دارد و شهر ماهان یکی از بهترین نقاط است و ظرفیت بسیار خوبی در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: زیرساخت های خوبی در کشور از جمله نیروهای متعهد و متخصص، شرکت های دانش بنیان و … برای هوشمندسازی شبکه های انرژی وجود دارد.

استاندار کرمان در آئین افتتاحیه کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی ۹۵ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته اظهار کرد: اگر مردم خوب هدایت شوند و صادقانه با آنها حرف بزنیم، پای کار می آیند . تا امروز مردم شهرستان محروم قلعه گنج یک و نیم میلیارد تومان پول در صندوق های خرد روستایی آورده اند.

علیرضا رزم حسینی اضافه کرد: اقتصاد کشور ما از قیمت تمام شده کالا و خدمات و قیمت فروش کالا و خدمات رنج می برد و به دلیل اقتصاد نفتی و دولتی، اتلاف منابع سرشار و ثروت های خدادادی را داریم.

وی تصریح کرد: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه سیاست های پلکانی منطقی قیمت انرژی دیده شده بود و سیاست های معقول در خصوص سیاست های پولی، مالی، نرخ ارزو تورم دراین برنامه ها وجود داشت که یک دفعه به بایگانی رفت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در روستاهای ما ثروت های زیادی وجود دارد، بیان کرد: هدف نهایی اقتصاد، اقتصاد خانوار و رفاه عمومی مردم است اما روستاهای ما در کشور اقتصاد ندارند.

استاندار کرمان با طرح ای سوال که مرض اقتصاد ایران چیست؟ افزود: باید محافظه کاری و مصلحت اندیشی را کنار بگذاریم. انقلاب کردیم خدمات به مردم بدهیم و البته نظام اسلامی خدمات زیادی انجام داده اما آنچه که امروز باید همه همت کرده و دست به دست هم بدهند و از حالت ناامیدی خارج شده و از آرامشی که براثر عدم فعالیت های مردم به وجود آمده، جهاد واقعی در عرصه اقتصادی انجام بدهیم که همان اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی که در استان کرمان در حال اجراست، هدفش را بر تقویت اقتصاد خانوار در شهر و روستا گذاشته است.

رزم حسینی با اشاره به مهاجرت از روستا به شهر و از شهرها به پایتخت، تصریح کرد: این کار توسعه نیست، عین عقب ماندگی است.

استاندار کرمان اظهار کرد: مردم هوشمند نیاز به شهر و خانه هوشمند دارند و زیرساخت های خوبی در کشور و استان کرمان برای هوشمندسازی شبکه های انرژی وجود دارد که ظرفیت بالایی است.

وی درباره خروجی کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی، افزود: یکسری تصمیمات را باید وزارتخانه ها بگیرند و ما برای هوشمند کردن کرمان اعلام آمادگی کرده ایم که با بخش غیردولتی کار کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان  نیز در آئین افتتاحیه کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی  در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته اظهار کرد: کرمان ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی است که فرصت بسیار خوبی در این زمینه دارد اما سیاست های متغیر بخش دولتی موجب شده که نتوانیم به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: اتاق بازرگانی کرمان از هر فعالیت خلاقانه و جدید که منجر به ارتقاء تکنولوژی، افزایش رفاه مردم و ارتقاء فضا کسب و کار شود، حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه باید به سیستم هایی مجهز شویم که صرفه جویی در انرژی را داشته باشند، افزود: صرفه جویی، کمک به اقتصاد ملی، ارتقاء تکنولوژی ها در صنعت، تلاش برای برقراری بالانس مصرف برق و … از رسالت های اتاق بازرگانی استان کرمان است.

طبیب زاده تصریح کرد: براین اساس و در راستای اجرای نقشه راه انرژی، برقی کردن چاه های کشاورزی استان را در دستور کار داریم که امکان ۳۰ درصدی ذخیره انرژی را فراهم می کند.

رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: ۵۰ هزار حلقه چاه را به سمت شورای اقتصاد برده ایم که اکنون در این شورا مطرح است و ذخیره انرژی این چاه ها معادل ۶۰۰ مگاوات برق است که این حجم تولید برق نیاز به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد و این در حالی است که در کرمان ما توانسته ایم با ۵۰ میلیارد تومان این تعداد چاه را برقی کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: احداث نیروگاه های، گازی، بادی و خورشیدی از اولویت های صندوق توسعه ملی خارج شده و باید برای تامین مالی پروژه ها فکری شود، در غیر این صورت با توجه به محدودیت منابع آزاد بانکی، عدم امکان فعلی سرمایه گذاری خارجی و قید و بند داشتن سرمایه گذاری خارجی، ممکن است با محدودیت در سرمایه گذاری در پروژه های انرژی های نو مواجه شویم.

وی تصریح کرد: در اتاق بازرگانی استان کرمان دنبال این هستیم که شتاب دهنده ایده های خلاقانه باشیم و این ایده ها را در حوزه های انرژی، آب، کشاورزی و گردشگری پرورش داده و به تبدیل ایده ها به محصولات تجاری کمک کنیم.

 

 

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi