پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:33:33 - یکشنبه 26 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر حمزه در جلسه شورای دانشگاه باهنر؛
افتخار به گذشته و امید به آیند دو رکن اساسی بیانیه گام دوم انقلاب است
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، روز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۸، در جلسه شورای دانشگاه که به ریاست دکتر محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر برگزار شد عنوان کرد : اولین قدم در بیانیه گام دوم انقلاب خود آگاهی تاریخی و جریانات قبل از انقلاب و وضعیت کشور در قبل از انقلاب است.

به گزارش”دانشجو آزاد” به نقل از  روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه افزود: محور اصلی این بیانیه در خصوص جوانان است که حدود چهل مورد در این بیانیه توصیه و خطاب به جوانان است که باید تلاش شود این بیانیه به عنوان یک گفتمان مطرح و در  تصمیم‌گیری‌هایمان از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه افزود: بحث افتخار به گذشته و امید به آیند دو رکن اساسی این بیانیه است و یک تحلیل واقع بینانه و دقیقی از دستاورده‌های انقلاب اسلامی در این بیانیه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی یگانه انقلابی است که توانسته چهل سال بر شعارهای اصیل و اهداف بلندی که داشت اینگونه باقی بماند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینکه هسته مرکزی این بیانیه سپردن کار به جوانان است، خاطر نشان کرد: طبق آمارهای موجود، ۳۶ میلیون نفر از جمعیت ایران، ۱۵ تا ۴۰ ساله هستند. به همین جهت، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنان خود در بیانیه گام دوم انقلاب بر لزوم استفاده از جوانان توصیه کرده‌اند و نیز با توجه به اینکه حدود ۱۴ میلیون نفر از جمعیت ایران، تحصیلات عالی دارند، نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای ملت ایران است و به همین علت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کارآمدی و واگذاری مسئولیت به نسل جدید را مورد تاکید قرار داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه، به تبیین هفت توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، سبک زندگی در بیانیه گام دوم پرداخت.
در ادامه جمعی از اعضاء هیأت علمی در خصوص اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه، نظرات خود را ارائه کردند و پس از آن، جلسه، وارد دستور کار شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi