پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:34:30 - پنجشنبه 7 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاد دانشگاه: تحریم ها اثری در دستیابی به فناوری هوا و فضای ایران نداشته است
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به بومی سازی در دستیابی به فناوری هوا و فضا، تحریم ها کمترین اثر منفی را بر این صنعت در کشور گذاشته است.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایرنا؛محمدرضا محمودی شامگاه چهارشنبه در همایش آخرین پیشرفت های هوا و فضای ایران و جهان در کاشان افزود: فناوری هوا و فضا وارداتی نیست و کشورهای صاحب این فناوری توانمندی های خود را به دیگر کشورها هم عرضه نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای محدودی در جهان به فناوری هوا وفضا دست یافته اند، اظهارداشت: رتبه ایران در دستیابی به این فناوری هشتم یا نهم در دنیاست.

وی تصریح کرد: ایران تنها کشور مسلمان جهان است که توانسته با تکیه به تولیدات داخلی، امکان رشد و توسعه در فناوری های صنعت هوا و فضا پیدا کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رشد و توسعه در مقوله هوا و فضا وابسته به یک دولت خاص نیست، گفت: دولت تدبیر و امید با قدرت کامل برنامه های فضایی را در جهت بهره مندی صلح آمیز از این فناوری پیگیری و بصورت راهبردی ادامه می دهد.

محمودی افزود: در حال حاضر پروژه های هوا و فضا در رسیدن به فناوری های سطح بالا به سرعت بر اساس برنامه های پیش بینی شده در حال انجام است.

این عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: دستیابی به فناوری هوا و فضا یک شبه در یک کشور رشد و توسعه پیدا نکرده و این موفقیت ها حاصل شکست های متعدد در آزمایش های مختلف است.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت های ایران در هوا و فضا هنوز برای بروز این فناوری در سطح جامعه فرهنگ سازی نشده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi