پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:05:20 - یکشنبه 12 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاد خوبه کدومه؟؟
استاد نباید سر کلاس ۲+۲ آموزش دهد و سر امتحان انتگرال سه گانه از ما بخواهد!! البته بهترین استاد استادی است که اصلا سر کلاس نیاید!!

به گزارش “دانشجوآزاد” همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و به مناسبت بزرگداشت هفته معلم به میان دانشجویان دانشگاههای کرمان رفتیم تا از آنها درمورد خصوصیات یک استاد خوب سوال کنیم؛ سوال این بود “استاد خوبه کدومه؟!”

یکی از دانشجویان دختر گفت: یک استادخوب باید اخلاق و رفتارش برای بقیه الگو وعبرت آموز باشد و همچنین نسبت به وظیفه ای که دارد تعهد کاری داشته باشد.

دیگری عنوان کرد: یک استاد باید علاوه بر مهارت در تخصص خودش زیرک باشد و قدرت مدیریتی بالایی داشته باشد.

دانشجویی که از ابتدای حضور ما پچ پچ کنان به ما پوزخند می زد ناگهان فریاد زد: هیچکدوم از اینا نیست فقط باید نمره خوب بده، بچه ها رو نندازه! که جمعیت با تشویق های ممتد او را تایید کرد.

در این بین یک دانشجوی پسر گفت من می خواهم کمی تخصصی تر بحث را دنبال کنم و اظهار داشت: از آنجایی که مهمترین عامل موثر در تعلیم و تربیت دانشجویان و تحقق اهداف آموزشی اساتید هستند شناخت ویژگی های استاد موجب ارتقا کیفیتی خواهد شد پس ” سابقه وهدف ” یکی از ویژگی های استاد خوب می باشد . ویژگی دیگراستاد ازنظر من مواد و روش هایی است که استفاده می‌کند.

وی افزود: همچنین از دیدگاه دانشجویان یک استاد خوب باید ویژگی هایی ازقبیل فن بیان، رعایت مهارت های تدریس، تسلط استاد بردرس ، علاقه مندی به تدریس و انتقادپذیری و استفاده از فناوری اطلاعات داشته باشد؛ همچنین آمادگی برای کمک و رفع اشکال دانشجویان، ارتباط صمیمی با دانشجویان، علاقه مندی به پژوهش، انجام کارهای مشترک پژوهشی و در دسترس بودن استاد از ریزترین مولفه هایی است که یک استاد باید داشته باشد .

یکی دیگر از بچه ها ضمن برشمردن ویژگی های یک استاد خوب تشریح کرد: به نظر من یک استاد خوب باید از روشهای نوین تدریس استفاده کند و در تدریس خلاقیت داشته باشد تا دانشجو خسته نشود و همپای استادش پیش رود، روش تدریس خیلی مهم است و یک استاد زمانی در ذهن ماندگار میشود که سخت ترین درس ها را با خلاقیت  به آسانترین درس تبدیل کند.

وی در ادامه داد: یک استاد خوب باید دائم در حال شاگردی کردن باشد. متاسفانه برخی از اساتید با شروع تدریس، یادگیری را متوقف می‌کنند و به جزوه هایی که روزگاااااری تهیه کرده اند بسنده می‌کند در حالی که یک استاد کارآمد  معمولا تحولات مربوط به رشته خودش را  تعقیب می کند و دائما مهارتهای خودش را به روز نگه می دارد.

در نهایتا یکی از دانشجویان ایستاد و گفت:استاد نباید در کلاس ۲+۲ آموزش دهد و سر امتحان انتگرال سه گانه از ما بخواهد!! البته بهترین استاد استادی است که اصلا سر کلاس نیاید!!

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi