پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:39:15 - چهارشنبه 28 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از “مردم سالاری دینی” به سوی “سرمایه داری غیر دینی”
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: رسانه‌های استکبار، تلاش خود را برای سوق دادن جامعه از “مردم سالاری دینی” به سوی “سرمایه داری غیر دینی” به کار گرفته‌اند.

به گزارش “دانشجو آزاد” رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در همایش« الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی» و شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور که با حضور بیش از هزار استاد دانشگاه و فرماندهان جنگ نرم در مشهد مقدس در حال برگزاری است به کارکردها و قدرت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌های استکبار، تلاش خود را برای سوق دادن جامعه از “مردم سالاری دینی” به سوی “سرمایه داری غیر دینی” به کار گرفته‌اند.

کمال جوانمرد در نشست کارگروه فرهنگی با تاکید براینکه “رسانه‌ها” جهان را به یک دهکده‌ی کوچک تبدیل کرده است افزود: گسترش رسانه‌ها و ابزارهای ارتباط جمعی به حدّی است که عصر کنونی را عصر « انفجار اطلاعات» نام‌گذاری کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: رسانه‌ها از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزارها برای اجتماعی شدن و مشارکت افراد در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی به کارکردهای مثبت و منفی رسانه‌ها پرداخت و گفت: در عصر کنونی، رسانه‌ها به عنوان اسلحه‌ی جنگ نرم به شمار می‌روند.

استاد نمونه کشور در زمینه جنگ نرم، از رسانه‌ها به عنوان میانجی بین افکار عمومی و حاکمیت یاد کرد و بیان داشت: کارشناسان جنگ نرم باید متخصص و کارشناس رسانه باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید براینکه رسانه‌ها، رابطه تنگاتنگی با قدرت‌ها پیدا کرده‌اند افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منابع قدرت، دراختیار داشتن رسانه‌هاست.

جوانمرد، جنبش‌های اجتماعی را متاثر از رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها، از گلوله‌های سلاح‌های جنگی، مخرب‌تراند.

این استاد جامعه شناسی با اشاره به اینکه هژمونی سلطه با دراختیار داشتن رسانه‌ها و با تبدیل رسانه به یک ابرقدرت دروغین و به وسیله امپراطوری دروغ تلاش دارد تا جهان را در سیطره خود قرار دهد گفت: تلاش هژمونی سلطه، ترویج فرهنگ مصرف گرایی است به طوری که سعی دارد جهان را به عنوان بازار کالاهای لوکس خود و مردم را به عنوان خریداران و مصرف کنندگان کالا تبدیل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، یکی از کارکردهای منفی رسانه‌ها را ارائه الگوهای مصرفی برشمرد و گفت: شایسته است رسانه‌های داخلی ضمن ایجاد فضای اتحاد و همدلی و پرهیز از افراطی گرایی و تفرقه افکنی، بیش از پیش نسبت به معرفی الگوهای سالم و سبک زندگی ایرانی-اسلامی اهتمام ورزند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi