پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:02:51 - دوشنبه 6 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دست پرِ نخبه کرمانی در تولید کالای ایرانی؛
از درمان سلولهای سرطانی تا جلوگیری از واردات پودر تشخیص هویت مجرمان
مهدی رنجبر جوان نخبه کرمانی ۷ ثبت اختراع در حوزه داروسازی، لوازم آرایشی، صنایع معدنی و تشخیص هویت داشته است که همگی در زمینه فناوری نانو می باشند.

به گزارش “دانشجوآزاد” مهدی رنجبر نخبه کرمانی ضمن معرفی خود گفت: بنده فارغ التحصیل دکترای نانو فناوری و پسادکترای دانشگاه تهران در رشته فناوری می باشم؛ که تا کنون ۷ ثبت اختراع در حوزه نانو داشته ام.
این مخترع کرمانی ادامه داد: حوزه فعالیتهای پژوهشی بنده در خصوص داروسازی، لوازم آرایشی، صنایع معدنی، تشخیص هویت می باشد که برخی از این طرحها تاییدیه گرفته و ایزو دریافت کرده اند.
وی در توضیح طرح داروسازی خود اظهار داشت: داروهای ما برای درمان سلولهای سرطانی است زیرا در حوزه نانوفناوری وقتی دارویی داشته باشیم این دارو جذب بیشتر و اثر عملکرد نفوذ بیشتری در سلولها خواهد داشت.
رنجبر بااشاره به ابداع پودری جهت تعیین اثرانگشت مجرمان تشریح کرد: پودری که الان برای تشخیص اثر انگشت استفاده می شود از کشور سوئیس وارد می شود که هزینه آن به ازای هر قوطی یک گرمی سه میلیون تومان می باشد؛ اما پودری که ما ابداع کردیم با وجود کیفیت بالاتر بسیار ارزانتر بوده و صرفه جویی ارزی خوبی برای کشور خواهد داشت.
این جوان نخبه ادامه داد: در حال حاضر در حال رایزنی با اداره آگاهی کرمان و اداره تشخیص هویت جهت عرضه محصول تشخیص اثرانگشت با استفاده از تکنولوژی نانو می باشیم.
این نخبه کرمانی در رابطه دیگر طرحهای به ثبت رسیده خود در حوزه فناوری نانو گفت: ساخت نانو مواد در حوزه پرعیارسازی آهن موضوع تز بنده در مقطع بود که بااستفاده از آن توانستیم عیار آهن را جهت استفاده در صنایع معدنی بالا ببریم؛ همچنین ایده جدیدتر ما کرم پودرهای نانو و مواد ضد آفتاب و ضدچروکهای نانو است که مواد پایه و اولیه آن برای کرمهای آنتی باکتریال و ضد آفتاب استفاده می شود.
وی در پایان ضمن گلایه از عدم اعتمادسازی در ارگانها به نخبگان خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در مراکز تحقیقاتی وجود دارد این است که طرح ها و ایده ها در مرحله آزمایشگاهی می ماند و پیوند درستی بین صنعت و دانشگاه برای به ثمر رساندن ایده ها وجود ندارد که امیدواریم با اعتماد مسئولین به جوانان این مشکل مرتفع شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi