پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:59:26 - پنجشنبه 5 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از جهاد تا اقدام همه در راه اعتلای اقتصاد، مسئولین کمی اقدام جهادی لطفا
چند سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین راه تعالی کشور را پیشرفت اقتصادی می دانند و از سال ۱۳۹۰ که با نام جهاد اقتصادی آغاز شد، هر ساله مهمترین مساله کشور که همان اقتصاد است به مسئولین و مردم یادآوری شد.

به گزارش “دانشجوآزاد“؛ چند سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین راه تعالی کشور را پیشرفت اقتصادی می دانند و از سال ۱۳۹۰ که با نام جهاد اقتصادی آغاز شد، هر ساله مهمترین مساله کشور که همان اقتصاد است به مسئولین و مردم یادآوری شد.

رهبر انقلاب در آغاز سال ۹۰ عنوان کردند: ما بایستی توجه کنیم به اساسی‌ترین مسائل کشور، و محور همه‌ی اینها به نظر من مسائل اقتصادی است. لذا من این سال را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری میکنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهای دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی میشوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.
سال ۹۱ هم با نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شد و آیت الله خامنه ای با تاکید بر رونق تولید داخلی خاطرنشان کردند: اگر ما توانستیم تولید داخلی را رونق ببخشیم، مسئله‌ی تورم حل خواهد شد؛ مسئله‌ی اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلی به معنای حقیقی کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌ی این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتی دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‌ی دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.
بنابراین همه‌ی مسئولین کشور، همه‌ی دست‌اندرکاران عرصه‌ی اقتصادی و همه‌ی مردم عزیزمان را دعوت میکنم به این که امسال را سال رونق تولید داخلی قرار بدهند.

حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادیبه عنوان شعار سال ۹۲ انتخاب شدکه توجه به تولید ملی به عنوان «حماسه اقتصادی» و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ایران به عنوان «حماسه سیاسی»، دلیل نامگذاری این سال است.

در سال ۹۳ مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود عنوان کردند: در نگاه به سال ۹۳ آنچه به نظر این حقیر مهم‌تر از همه است، دو مسئله است: یک مسئله همین مسئله‌ی اقتصاد و دیگری مسئله‌ی فرهنگ است. در هر دو عرصه و در هر دو زمینه توقّعی که وجود دارد، تلاش مشترکی است میان مسئولان کشور و آحاد مردم. آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقّق‌پذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریّتی که مسئولین باید انجام بدهند، حضور مردم در هر دو عرصه لازم و ضروری است؛ هم عرصه‌ی اقتصاد، هم عرصه‌ی فرهنگ.

سال ۹۴ با نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شد و سال ۹۵ مجددا اقتصاد در اولویت قرار گرفت به طوریکه رهبر انقلاب فرمودند: به گمان من مسئله‌ی اقتصاد در اولویت اول است. یعنی وقتی انسان نگاه میکند، در میان مسائل اولویت‌دار، از همه فوری‌تر و نزدیکتر، مسئله‌ی اقتصاد است. اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت و مسئولان گوناگون، بتوانند در مسئله‌ی اقتصاد کارهای درست و بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست که در مسائل دیگر، مثل مسائل اجتماعی، مثل آسیبهای اجتماعی، مثل مسائل اخلاقی، مثل مسائل فرهنگی هم تأثیرگذار باشند.

در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله‌ی تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با رکود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس میکنند و مطالبه میکنند؛ و آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان میدهد که این مطالبات مردم و این خواسته‌های مردم بجا و به‌مورد است.

در تمام این سالها رهبر انقلاب همواره مردم و مسئولین را به توجه ویژه و اقدامات اساسی در زمینه اقتصاد و تولید داخلی دعوت کردند و امید است در سال جاری با اقدامات ویژه از جانب دولت و مسئولین شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi