پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:54:01 - دوشنبه 15 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت :
اردوهای جهادی جلوه دیگر از دفاع مقدس است
مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت گفت:هدف از برگزاری اردوهای جهادی را کمک به مردم مناطق محروم، ایجاد روحیه همدلی، افزایش همکاری‌های ارتباط جمعی در میان بسیجیان و کسب تجربه عنوان کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد” کیوان محموی مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت در گفتگوی با ”  بسیج دانشجویی کرمان” اردوهای جهادی دانشجویی را یکی از مهمترین و ارزنده ترین فعالیت های بسیج دانشجویی عنوان کرد : اردوهای جهادی بسیج دانشجویی این شهرستان در تابستان برگزار شد که بحمدالله مورد استقبال دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان قرار گرفت.

محمودی مطرح کرد: مرحله دوم اردوی جهادی بسیج دانشجویی جیرفت در محل روستاهای محروم بخش هنزاء از توابع شهرستان رابر با حضور فعالان گروه های عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی به مدت ۱۲ روز با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از بسیجیان دانشجو برگزار شد.

فعالیت این اردوی جهادی در گروه عمرانی شامل ساخت مسجد، ساخت خانه عالم و رنگ آمیزی مدارس و در گروه پزشکی شامل ویزیت رایگان به مدت ۳ روز در بخش هنزاء و تعدادی از روستاهای تابعه و غربال گری فشار خون و قند خون در اکثر روستاها انجام شد و یکی از کارهایی که بسیج دانشجویی پیگیر ترویج آن است بحث سبک زندگی اسلامی و آموزش هایی پیرامون طب اسلامی برگرفته از طب امام صادق (ع) با دعوت از دکتر طب سنتی و ویزیت رایگان و بیش از ۸۰ مورد حجامت صورت گرفت.

در بحث فرهنگی کلاس های قرآن و قرائت، احکام، دیدار با خانواده معظّم شهداء از جمله مادر سردار شهید احمد سلیمانی و دیدار با پدر حاج قاسم سلیمانی، برگزاری یادواره شهداء قنات ملک، برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا انجام گرفت.

وی گفت: در راستای اشاعه ی فرهنگ کمک رسانی به قشر محروم جامعه نیز مطابق روال سال های گذشته این اردو با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است مورد تشکر و قدردانی مردم و مسئولین واقع گردید.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت هدف از برگزاری اردوهای جهادی را کمک به مردم مناطق محروم، ایجاد روحیه همدلی، افزایش همکاری‌های ارتباط جمعی در میان بسیجیان و کسب تجربه عنوان کرد.

وی با بیان این که اردوهای جهادی همان جبهه است با این تفاوت که در آن خمپاره و صوت بمب و مین و … نیست، ابراز داشت: صمیمیت، ارادت، کار، جوشش، عشق و علاقه به مردم همان ویژگی هایی که دیروز در سنگر ها بود امروز گروه های جهادی نیز برای خدمت به مردم آن را به کار بسته اند.

کیوان محمودی از فعالیت ارزشمند گروه های جهادی در دورترین و محروم‌ترین روستاها خبر داد و گفت: گروه های جهادی در مناطق صعب العبور و دور دست‌ترین روستاها برای رفع محرومیت ها فعالیت می نمایند.

ایشان در پایان، اظهار کرد: وقتی دانشجویان در یک اردوی جهادی شرکت می کنند و سختی هایی که مردم متحمل می شوند را درک می کنند روزی که پشت میزهای ادارات مسئول می شوند با درد مردم بیگانه نخواهند بود.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi