پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:12:58 - دوشنبه 27 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ارائه آخرین دستاوردهای کشور در روز بزرگداشت فناوری فضایی
قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت: آخرین دستاوردها و تجهیزات فضایی کشور روز ۲۸ بهمن به مناسبت بزرگداشت روز فناوری فضایی با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و سایر مسوولان به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد“حمید فاضلی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه این نمایشگاه که از جمله برنامه های بزرگداشت روز فناوری فضایی است، افزود: دست اندرکاران این حوزه اعم از دانشگاهیان، شرکت های دانش بنیان، موسسات فناوری و پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دستاوردهای خود را ارایه می کنند.

فاضلی ادامه داد: هرساله روز ۱۴ بهمن مصادف با روز فناوری فضایی برنامه های مختلفی برگزار می شد که مراسم امسال به دلیل همزمانی با پرتاب ماهواره فجر به روز ۲۸ بهمن موکول شد.

قائم مقام سازمان فضایی ایران اصلاحات ساختاری دولت یازدهم در حوزه فضا را گامی صحیح در این مسیر دانست و گفت: هیچ یک از پروژه های صلح آمیز فضایی تعلیق یا متوقف نمی شود و این اصلاحات برای تقویت و چابک سازی صورت گرفته و با حمایت های دولت چشم انداز این عرصه روشن و امیدوار کننده است.

وی با تاکید براینکه هیچ از پروژه های صلح آمیز فضایی ایران متوقف و یا تعلیق نمی شود، بیان کرد: رییس جمهوری، دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت عملی، همگی نه تنها برادامه بلکه بر گسترش تمامی فعالیت های صلح آمیز فضایی کشور تاکید دارند.

فاضلی خاطر نشان کرد: در این اصلاحات حفظ یکپارچگی و انسجام در فعالیت های صلح آمیز فضایی ایران به خوبی دیده شده است و پیش بینی می شود با این تغییرات و گسترش حمایت ها ، فعالیت های این حوزه دانشی با تاکید بر عمق روند توسعه ای خود را ادامه دهد.

۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ ایران اسلامی موفق به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید شد و با اولین پرتاب فضایی خود در فهرست کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره قرار گرفت که به این مناسبت ۱۴ بهمن به روز ملی فناوری فضایی نامگذاری شد.

ورود این روز به تقویم ملی کشور پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ رییس جمهور به عنوان رییس این شورا، محقق شد.

به همین مناسبت هر ساله در سالگرد این روز مهم برنامه های مختلفی برگزار می شود که جشن امسال نیز روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi