پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:42:47 - چهارشنبه 24 اسفند 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجرای پویش «چتر سرخ زندگی» در کرمان
مدیرکل انتقال خون استان کرمان از اجرای پویش «چتر سرخ زندگی» همزمان با روزهای پایانی سال و ایام نوروز در کرمان خبر داد و گفت: به دلیل مصادف شدن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کاهش شدید ذخایر خون در استان وجود دارد.

  به گزارش دانشجو آزاد: و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به پویش «چتر سرخ زندگی» و اهدای خون در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز، بیان کرد: هر سال در روزهای پایان سال به دلیل مشغله مردم و تمایل بیماران و پزشکان به انجام اعمال جراحی قبل از سال نو با کاهش اهدا کنندگان خون مواجه هستیم اما امسال به دلیل مصادف شدن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان با چالش جدی روبه‌رو بوده و پیش‌بینی کاهش شدید ذخایر خون در استان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه روزه‌داری هیچگونه مغایرتی با اهدای خون ندارد، اظهار کرد: انتقال خون علاوه بر اینکه سلامت گیرندگان خون را در نظر دارد به سلامت اهدا کنندگان خون نیز توجه ویژه داشته و چنانچه اهدا کننده شرایطی داشته باشد که مشخص شود اهدای خون کوچکترین آسیبی به سلامت او وارد می‌کند خونگیری از فرد انجام نمی‌شود.

شکوهی افزود: بیمارانی همچون تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی به‌صورت مستمر نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های خونی هستند و به همین دلیل حضور مستمر اهدا کنندگان خون جهت انجام این فریضه الهی از واجبات است.

وی در خصوص ساعات کاری انتقال خون در نوروز گفت: مراکز اهدای خون سراسر استان در نوروز به جز روزهای اول و سیزدهم فروردین‌ماه، آماده خدمت‌رسانی هستند. در پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن روز دوم و سوم فروردین از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰ و پایگاه‌های شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم از ساعت ۷:۳۰۰ تا ۱۳:۳۰ فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: از روز چهارم فروردین که مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان است، پایگاه مرکزی صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ آماده خدمت‌رسانی است. همچنین پایگاه‌های شهرستانی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و روزهای زوج از ساعت ۱۷ الی ۲۰:۳۰ دایر هستند.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi