پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:16:13 - دوشنبه 21 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجرای طرح رتبه‌بندی و شناسنامه‌دار کردن خوابگاه‌ها به زودی/ اعلام نحوه پرداخت وام پژوهانه
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: برنامه رتبه بندی و شناسنامه دار کردن خوابگاه یکی از برنامه‌های جدی ماست که به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش”دانشجو آزاد ”  به نقل از خبر گذاری دانشجو ؛ ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به برگزاری هفته خوابگاه‌ها گفت: هر ساله در نیمه دوم اردیبهشت ماه هفته خوابگاه‌های دانشجویی برگزار می‌شود که امسال هم از ۲۶ اردیبهشت الی ۱ خرداد برنامه‌های متنوع هفته خوابگاه‌ها عملیاتی می‌شود.
وی افزود: با عنایت به برنامه پنجم توسعه، رویکرد صندوق از تصدی‌گری در بحث خوابگاه به سمت سیاستگذاری و راهبردی سوق داده شده است و سیاست‌های صندوق در جهت توسعه و افزایش تعداد خوابگاه‌های خصوصی است، ما نقش حمایتی خود را ایفا می‌کنیم. برنامه رتبه بندی و شناسنامه دار کردن خوابگاه یکی از برنامه‌های جدی ماست که به زودی عملیاتی خواهد شد تا دانشجویان، مناسب با خدمات دریافتی و کیفیت خوابگاه اجاره پرداخت نمایند. اهتمام جدی ما در زمینه خوابگاه‌ها استعانت از نهادهای عمومی و غیردولتی و عام المنفعه در موضوع خوابگاه سازی و تجهیز خوابگاه‌ها، خاصه خوابگاه‌های متأهلین است، چرا که بودجه محدود دولتی جوابگو وضعیت نامناسب خوابگاه‌ها نیست.

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم اضافه کرد: با توجه به تأکید ویژه رئیس جمهور و وزیر علوم از ابتدای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ طی ابلاغ دستورالعمل وزارت متبوع، به دانشجویان روزانه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته، وام ویژه دکتری که موفق به گذراندن آزمون جامع بوده و رساله ایشان به تأیید معاونت پژوهشی رسیده باشد، پرداخت می‌شود. میزان وام جهت متقاضیان عادی ماهانه ۵۰۰۰/۰۰۰ ریال و جهت متقاضیانی که موضوع رساله آنها تقاضامحور باشد۶۰۰۰/۰۰۰ ریال می‌باشد. پرداخت‌ها به صورت سه ماهه انجام و در حال حاضر دو مرحله نیز پرداخت شده است.

 

یزدان مهر در ادامه اظهار داشت:از آنجایی که اعتبار این وام از طریق وزارت علوم تأمین و تخصیص داده می‌شود، افزایش یا کاهش اعتبار نیز به میزان تخصیص اعتبار از سوی وزارتخانه می‌باشد.
وی در خصوص قیمت غذای دانشجویی گفت: قیمت غذای دانشجویی (ژتون غذا) قبل از آغاز هر سال تحصیلی (شهریورماه) طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ می‌شود.از این رو، قبل از شروع هر سال تحصیلی پیشنهاد نرخ جدید غذای دانشجویی به تفکیک نوع غذا (کم هزینه، متوسط هزینه، پرهزینه و صبحانه) پس از بررسی‌های کار‌شناسی به هیأت امنا  پیشنهاد می‌شود و هیأت امنا نیز پس از بررسی‌های لازم نرخ پیشنهادی نرخ مصوب غذای دانشجویی را جهت ابلاغ به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام می‌کند که چگونگی چگونگی تعیین نرخ پیشنهادی به هیات امنا ،تعیین میانگین قیمت تمام شده هر پرس غذا (کم هزینه، متوسط هزینه، پرهزینه و صبحانه) در دانشگاه‌ها، مقایسه نرخ ژتون غذای دانشجویی در سال‌های تحصیلی اخیر، تعیین میانگین افزایش نرخ تورم در هر سال تحصیلی، لحاظ نمودن تکلیف قانون هدفمند کردن غذای دانشجویی، پیشنهاد نرخ غذای دانشجویی (انواع غذای کم هزینه، متوسط هزینه، پرهزینه، صبحانه) و همچنین نرخ غذای دانشجویان سنوات گذشته است.
یزدان مهر در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌ها و افزایش آن گفت: هر ساله مهرماه و با آغاز سال تحصیلی جدید بنابر میزان نرخ تورم قیمت اجاره بها افزایش می‌یابد. سال گذشته این افزایش با نرخ ۲۰ درصد انجام شد و در سال جدید این نرخ محاسبه و اعلام خواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi