پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:00:12 - سه شنبه 24 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی ما را به رتبه سوم دنیا در اقتصاد می رساند
دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی ما را به رتبه سوم دنیا در اقتصاد می رساند.

طالب محمودی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با جنگ اقتصادی در شرایط فعلی گفت: مهمترین راه حل جنگ اقتصادی نابرابری که علیه ماست اقتصاد مقاومتی است که مکررا در سخنرانی های حضرت آقا به آن اشاره می شود.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اشتباهی که در حوزه اقتصاد از نظر دولت وجود دارد این است که دولت تصور می کند که همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمهاست و دومین اشتباهشان این است که همه تحریمها با مذاکرات رفع می شود.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: قریب به ۲۰ درصد از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریمهاست و ۸۰ درصد از آن مشکلات داخلی است که می تواند از طریق اقتصاد مقاومتی برطرف شود.

وی با اشاره به راهکارهای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بحثهایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی می تواند در نظر گرفته شود بحث کشاورزی است که باید جلوگیری شود از واردات بی رویه دوم اینکه بایستی از خام فروشی جلوگیری کرد و صادرات فرآورده های نفتی را افزایش دهیم، همچنین مساله بعدی که باید در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد، استفاده از نخبگان و کارگاههای دانش بنیان است.

محمودی در ادامه گفت: در حال حاضر تولید ملی ما ۱۳۰۰ میلیارد دلار است اگر اقتصاد مقاومتی به نحو احسن انجام بگیرد و تولید از ۱۳۰۰ میلیارد دلار به ۷۵۰۰ میلیارد دلار می رسد و به جرات می توان گفت که ایران در حوزه اقتصاد در رتبه سوم دنیا بعد از آمریکا و چین قرار می گیرد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر سخنان رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: حضرت آقا در تاریخ۱/۱/۹۴ در حرم مطهر امام رضا (ع) مطرح کردند که نگاه پیشرفت اقتصادی با استفاده از بیرون مرزها غلط است یعنی اینکه چشم ما به بیرون باشد و منتظر باشیم فلان کشور تحریمها را بردارد تا اقتصاد کشور بهبود یابد اشتباه است بلکه باید نگاه ما داخلی و براساس اصول اقتصاد مقاومتی باشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi