پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:08:32 - یکشنبه 30 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آموزش از نوع کار آفرینی در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد
کیش – ایرنا – عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در دانشگاه ها نباید به آموزش صرف، توجه داشت بر آموزش از نوع کار آفرینی تاکید کرد .  

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ابرنا ؛ مصطفی کریمیان اقبال یکشنبه درحاشیه میزگرد دانشگاه های کار آفرین که در نخستین همایش بین المللی تدکس کیش برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد محور این میزگرد اظهار داشت : یکی ازچالش های جدی که دانشگاه های کشور با آن روبرو می باشند این است که آیا دانش آموختگانی که وارد جامعه می شوند در حدی آموزش دیده اند که بتوانند کار آفرین بوده و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند ؟

وی افزود : در این میزگرد که با حضور روسای دانشگاه های برتر کشور همچون دانشگاه های شریف ، تهران ، اصفهان ، علم و صنعت و نمایندگانی از دانشگاه های استنفورد آمریکا ، کونکوردیا کانادا و همچنین کار آفرینان ایرانی ساکن آمریکا و داخل کشور برگزار شد ، حاضران در این زمینه ضمن چالش ها ، نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند .

این فعال در حوزه کار آفرینی اظهار داشت : تجربیاتی از سوی حاضران مطرح شد و راهکارهایی در زمینه اینکه چگونه جوانان با ذهنیت بهتر بتوانند از آنچه آموخته اند در راه ایجاد کسب و کار استفاده کنند نیز ارائه شد .

این استاد دانشگاه ،تحقیقات و فناوری عمده چالش ها را در این زمینه چالش فرهنگی دانست و گفت : بسیاری از کسانی که در دانشگاه ها آموزش می بینند تنها به فکر گرفتن مدرک و استخدام در یک سازمان و نهاد هستند که این دیدگاه باید تغییر یابد ، در کشورهای توسعه یافته دانش آموختگان دانشگاه های خوب در محیط های بیرونی ، یک کار آفرین هستند و دغدغه اصلی آنها این است که ایده های خود را به کسب و کار تبدیل کنند که این دیدگاه در دانش آموختگان ما کمتر دیده می شود .

کریمیان به وجود برخی زیر ساخت ها همچون مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت : این مراکز نقش حمایتی دارند اما نیاز است نقش خود را بیشتر و پررنگ تر نمایند .

وی با بیان اینکه دانشگاه ها نباید تنها به آموزش فکر کنند بر آموزش از نوع کار آفرینی تاکید کرد و گفت : پژوهش های دانشگاهی نیز باید در مسیری دنبال شود که حاصل آن به محصولات و خدماتی تبدیل شود که بتواند نیازی از نیازهای جامعه را برطرف کند .

این استاد دانشگاه تصریح کرد که باید بتوان در جوانان روحیه خلاقیت و ایده پرداری ایجاد کرد و از آنان افرادی نو آور ساخت ، افرادی که بجای گرفتن مدرک و استخدام به فکر ایده پردازی و استفاده از آن درراه کسب و کار باشند .

کریمیان اضافه کرد : در این جلسه به برگزاری دوره های آموزش کار آفرینی ، تهیه برنامه کاری از سوی دانشجویان دردانشگاه ها ، آشنایی دانشجویان با کار تیمی ، ارتقا فرهنگ کار آفرینی و ایجاد شبکه ارتباطی با سایر نقش آفرینان تاکید شد.

این صاحب نظر در حوزه کار آفرینی با بیان اینکه برای تحقق این امر نیازمند همکاری بخش های مختلف هستیم گفت : البته قوانین و مقررات و همچنین ایجاد فضای لازم برای کسب و کار علاقمندان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

تدکس یک رویداد کاملا غیرانتفاعی است که تمام مراحل آن توسط داوطلبانی که از داخل و خارج از ایران گرد هم آمده اند انجام می شود. این افراد ارزش ایده ها و تجارب بزرگ را به خوبی می شناسند و خواهان تغییر و بهتر شدن دنیا هستند و برای آن تلاش می کنند.

تدکس ها رویدادهایی هستند که با مجوز بنیاد TED و با هدف ایجاد فضایی مشابه با کنفرانس اصلی تد در سراسر دنیا برگزار می شود تا ایده های بیشتری، فرصت انتشار داشته باشند.

تد مجموعه ای از کنفرانس های جهانی است که حول محورهای طراحی ، تفریح و تکنولوژی برگزار می شود و نخستین کنفرانس آن از سال ۱۹۸۴ آغاز شده و در سراسر آمریکا شمالی ، اروپا و آسیا برگزار شده است و سخنرانان ظرف مدت کوتاهی می توانند نظرات خود را به بهترین نحو ممکن از لحاظ درگیر کردن مخاطبان و نو آوری ارائه دهند .

نخستین همایش بین المللی دو روزه تدکس کیش عصر جمعه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ،جمعی از روسای دانشگاه های کشور ، معاونان ، مدیران و شرکت کنندگان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز بکار کرد.

انتهای پیام /

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi