پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:59:13 - سه شنبه 9 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا ناقض سریالی حقوق بشر است/ نام‌گذاری هفته دوم تیر با عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» را پیگیری می‌کنیم
مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران با بیان اینکه آمریکا ناقض سریالی حقوق بشر در قبال کشورهای جهان علی‌الخصوص ایران است، گفت: نام‌گذاری هفته دوم تیر با عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» را از مراجع ذیصلاح پیگیری می‌کنیم

به گزارش “دانشجو آزاد“به نقل از فارس؛ محمد واحدی مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران ( موسسه صلح زیبا) ، با اشاره به پیشنهاد مقام معظم رهبری به نام‌گذاری این ایام به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: بررسی طرح اتهام حقوق بشر توسط دولت ایالات متحده آمریکا و ورود به این موضوع در مورد کشورهای مختلف نشان می‌دهد که آمریکا در هر مقطعی که منافعش اقتضا کند، به بررسی حقوق بشر کشورها حتی به شکل قطعنامه نمی‌پردازند، اما  اگر  منافع آنها مد نظر باشد، از این موضوع به عنوان یک ابزار سیاسی برنده استفاده می‌کند. این موضوع به خودی خود نشان دهنده استاندارد دوگانه کشورهای غربی از جمله آمریکا در برخورد با مسئله حقوق بشر است.

وی افزود: نوع نگاه حقوق بشری غرب نگاهی صادقانه نبوده و علاوه بر اشکالات ماهوی حتی با همان معیارهای غربی حقوق بشری نیز مشکلات فراوانی دارد و برخورد و استانداردهای دوگانه بر این نگاه حاکم است.

واحدی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا که به گواه آمار و مستندات خود یکی از بزرگترین ناقضین حقوق بشر در جهان به شمار می‌رود، این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران بارها  مرتکب نقض موارد حقوق بشری شده است، از این رو می‌توان آمریکا را ناقض سریالی حقوق بشر در قبال کشورهای جهان علی‌الخصوص ایران نام برد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: «حادثه ۷ تیر  سال ۱۳۶۰»، «بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶»، «ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیر سال ۱۳۶۱» و « ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷» نمونه‌هایی از اقدامات تروریستی امریکا و یا عوامل آن بوده است. حوادثی که نه تنها چشم‌پوشی نهادهای حقوق بشری غربی را به دنبال داشت بلکه در برخی موارد مورد تشویق دولت مردان آمریکایی قرار گرفت.

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران اضافه کرد: بی‌شک نام‌گذاری هفته دوم تیر ماه با عنوان حقوق بشر آمریکایی از جمله اقداماتی است که می‌تواند یادآور این جنایات در افکار عمومی جامعه باشد. موسسه صلح زیبا نیز به عنوان یک نهاد مستقل حقوق بشری قصد دارد، موضوع نام‌گذاری را از مراجع ذیصلاح پیگیری کند.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi