پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:41:53 - دوشنبه 15 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آزادی ۱۶۵ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمان
مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۶۵ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان، آزاد شده اند.

به گزارش دانشجو آزاد: سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۶۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ حدود ۱۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان آزاد شده اند، گفت: از این مبلغ، حدود ۷۵ درصد از محل کمک‌های مردمی و خیران بوده است.

وی افزود: ما بقی این مبلغ برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۸۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد، ۱۶۱ نفر بدهکار مالی، ۱۱۳ نفر بدهکار مهریه و ۸ نفر بدهکار نفقه و بقیه آن ها بدهکار دیه و حوادث ناشی از کار هستند که برای آزادی این تعداد، ۲۵ میلیارد تومان نیاز است تا  این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، حدود ۲۲۹ نفر ورودی امسال هستند و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که این میزان، امسال افزایش داشته است که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۴۳ بیش ترین مددجو و شهربابک با ۲ نفر، کم ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

او بیان داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته با ستاد دیه استان و هماهنگی لازم با مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان‌ها، جشن گلریزان در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شده است. 

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی امسال ۲۳ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۵ درصد آن وصول شده است که این مبلغ وصولی، نسبت به پارسال حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi