پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:14:46 - شنبه 17 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نتایج اولیه کنکور اوایل اسفند اعلام می‌شود
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره جامعه آمار داوطلبان کنکور گفت: ۵۱ درصد داوطلبان برای اولین بار در کنکور شرکت می‌کنند و ۴۹ درصد باقیمانده سابقه شرکت در آزمون ورود به دانشگاه‌ها را دارند. بیشترین تعداد شرکت‌کننده مربوط به تهران است و سمنان هم کمترین داوطلب را دارد. براساس برنامه‌ریزی‌ها، نمره خام و نتایج اولیه آزمون در اوایل اسفند اعلام می‌شود.

به گزارش دانشجو آزاد:  دکتر احسان جمالی درنشست خبری امروز سازمان سنجش اظهار کرد نوبت اول کنکور  سال ۱۴۰۲ روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی برگزار می شود. این آزمون ۹۷۸ هزار و۴۶۰ نفر  داوطلب دارد  که ۶۰ درصد داوطلبان آن زنان هستند.

دکتر جمالی با بیان اینکه گروه آزمایشی علوم‌تجربی، بیشترین میزان داوطلبان را دارد، گفت: گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر بیشترین تعداد داوطلب را دارد و ۴۶ درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه علوم انسانی با ۳۰۹ هزار نفر ۳۱.۶ درصد داوطلبان را اختیار دارد. در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر شرکت کرده اند که ۱۲.۲۷ درصد داوطلبان را تشکیل می دهد. شرکت کنندگان گروه هنر نیز ۳.۹۹ درصد داوطلبان را تشکیل نمی‌دهند در این گروه آزمایشی ۳۹ هزار نفر داوطلب شرکت‌می‌کنند. در گروه زبان نیز ۶ درصد داوطلبان معادل ۵۹ هزار نفر شرکت دارند.

وی یادآور شد: ۵۱ درصد داوطلبان از میان داوطلبان سال جاری هستند و ۴۹ درصد از داوطلبان سنوات قبل هستند. استان تهران با ۱۲۵ هزار و ۳۴۶ داوطلب بیشترین داوطلب کنکور را دارد و استان سمنان با ۸ هزار و ۸۶۵ نفر داوطلب کمترین میزان داوطلب را دارد.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان بر اساس کارنامه نهایی که مرداد صادر می‌شود، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: برای داوطلبانی که تا خرداد فارغ التحصیل می‌شوند یا در شهریورماه فارغ التحصیل شوند، ملاک عمل نمرات خرداد است و داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند باید در آزمون ترمیمی خرداد شرکت کنند. این آزمون از طریق آموزش و پرورش برگزار می‌شود و اگر داوطلبی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره سوابق تحصیلی برای داوطلب که تاثیر آن ۴۰ درصد است “صفر” در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi