پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:46:49 - سه شنبه 4 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
موضوع هسته ای ایران تنها بهانه ای برای آمریکایی هاست
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: موضوع هسته ای ایران تنها بهانه ای برای آمریکایی هاست.

دکتر سید ضیا حسینی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رفسنجان در گفتگوی اختصاصی با “دانشجو آزاد” گفت: با توجه به تمدید مذاکرات واضح استکه دلیل به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای زیاده خواهی آمریکا و غرب است و این تمدید مذاکرات به نفع ما نخواهد بود.

حسینی افزود: طول کشیدن مذاکرات به ضرر ماست چون در حال حاضر ما خیلی از فعالیتهای هسته ای کشور را به حالت تعلیق درآوردیم و قطعا تمدید مذاکرات به نفع ما نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رفسنجان خاطر نشان کرد: در پشت صحنه مذاکرات خواسته های دیگری هم می تواند مطرح شده باشد و قطعا این خواسته ها آنقدر خودخواهانه بر خلاف حقوق مردم ایران است که وزارت خارجه اصلا آنها را علنی نکرده، بنده معتقدم که آقای ظریف یک نیروی متعهد و مردمی است و امیدواریم در راه رسیدن به حقوق ملت موفق باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: می دانیم موضوع هسته ای ایران تنها بهانه ای برای آمریکایی هاست و این بهانه ها تمام نمی شود و بهانه جدیدی بوجود می آید؛ امروز موضوع هسته ای فردا، موشکهای بالستیک، پس فردا می گویند شما چرا مسلمانید؟!

حسینی با اشاره به اختلافات مبنایی آمریکا با ایران گفت: ما از نظر اعتقادی و ایدئولوژیکی با آمریکا مشکل داریم و در واقع آنها با دین ما مشکل دارند اما روی مطرح کردن آن را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت تنها راه برون رفت کشور از این مسائل است. اگر مصرف کالاهای داخلی و تولید ناخالص ملی افزایش یابد به اقتصاد مقاومتی کمک می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رفسنجان در رابطه با مناسبات ایران با کشورهایی نظیر چین و روسیه گفت: درطول تاریخ به ما ثابت شده که روسیه هر گاه توانسته از ما باج خواهی کرده و دلسوز ما نیست و کشور چین هم منتظر است تا بازار ایران را در دست بگیرد.

سید ضیا حسینی در پایان بیان داشت: به نظر من ما باید در هر صورت استقلال کشوررا حفظ کنیم. ولی با توجه به شرایط استفاده کافی از شرایط آمریکا-روسیه و آمریکا-چین را ببریم اما تکیه بر آنها خطاست.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi