پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:41:38 - شنبه 6 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لزوم آموزش مسئولیت پذیری به دانشجویان
رییس جامعه جراحان ایران خواستار تسهیل فرایند فعالیت نخبگان در کشور شد و گفت: باید با ایجاد جاذبه در کشور احتیاجات آنها را به نحو مطلوب رفع کنیم تا از فرار مغز ها جلوگیری به عمل آید.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا، دکترایرج فاضل در نخستین جشنواره سالانه تجلیل از دانشجویان برگزیده دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ضروری است این چنین جشنواره هایی همه ساله به صورت سراسری در کشور برگزار شود چرا که این گونه فعالیت های گامی مهم در ارتقای فرهنگی و علمی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: فرار مغزها یک مساله جهانی بوده و یکی از علل اصلی آن مربوط به تئوری دافعه و جاذبه است . با افزایش حس مسوولیت پذیری در بین دانشجویان و نخبگان خواهیم توانست مانع فرار مغزها از کشور شویم.

وی ادامه داد: ضروری است دولت در خصوص جذب و نگهداری نخبگان به عنوان سرمایه های بزرگ این مرز و بوم تلاش کند.

رییس جامعه جراحان ایران با تاکید بر آموزش مسئولیت پذیری در بین دانشجویان گفت: متاسفانه این موضوع جایگاهی در آموزش عالی کشور نداشته و باید متولیان امر بر این موضوع مهم بیش از پیش توجه کنند.

به گزارش ایسنا، در نخستین جشنواره سالانه تجلیل از دانشجویان برگزیده دانشگاه علوم پزشکی تبریر ۶۵ دانشجوی برگزیده کنکور، المپیادها و مسابقات مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ورزشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi