پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:16:56 - جمعه 17 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت تاکید بر استقلال مالی دانشگاه‌ها در برنامه ششم توسعه/ ماده ۲۰ برنامه پنجم قلب آموزش عالی است
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ماده ۲۰ برنامه پنجم توسعه مبنی بر استقلال مالی دانشگاه‌ها، گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه تاکید بیشتری بر این ماده شود.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ماده ۲۰ برنامه پنجم توسعه مبنی بر استقلال مالی دانشگاه‌ها، گفت: سعی دولت یازدهم بر این بوده است تا برخی احکام برنامه پنجم توسعه را به احکام دائمی تبدیل کند و برای این منظور هم گروه‌های مختلفی تشکیل شد که یکی از این احکام نیز ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی ماده ۲۰ برنامه پنجم توسعه را قلب آموزش عالی دانست و افزود: این ماده بر استقلال دانشگاه‌ها تاکید دارد که با وجود مشکلات، با تغییراتی در کارگروه سازمان مدیریت به تصویب رسید و امیدواریم در برنامه ششم توسعه با تاکید بیشتری تصویب شود چرا که وابستگی مالی دانشگاه‌ها به دولت در صورت استقلال کلی دانشگاه‌ها یک مشکل است و دانشگاه مستقل باید از نظر مالی نیز استقلال داشته باشد.

به گفته امید، در صورتیکه دانشگاه‌ها از نظر مالی استقلال داشته باشند برای تامین منابع مالی تلاش می‌کنند و این مساله در تحقق اهداف وزارت علوم مبنی بر مدیریت منابع، مدیریت هزینه‌ها، تنوع‌بخشی به منابع دانشگاه‌ها و قطع وابستگی دانشگاه‌ها به پول نفت نیز موثر است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم وابستگی صددرصد دانشگاه‌ها به منابع مالی دولتی را یکی از مشکلات آموزش عالی برشمرد و اظهار داشت: نه دولت منابع لازم برای تامین دانشگاه‌ها را دارد و نه اقتضای استقلال دانشگاه‌ها این است که در تصمیمات مستقل ولی در منابع وابسته باشند.

شایان ذکر است، «استقلال دانشگاه‌ها» طرحی است که از ابتدای کار دولت یازدهم از سوی وزارت علوم دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi