پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:40:25 - سه شنبه 30 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت ایجاد ارتباط دانشجویان رشته‌های هنری با حوزه‌های کارآفرینی
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فارغ‌التحصیل شدن ۱۱ هزار و ۹۵۸ دانشجو در رشته‌های هنری، گفت: از سوی دیگر ۷۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و لازم است ارتباط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با حوزه‌های کارآفرینی ایجاد شود.

به گزارش دانشجو آزاد:  سجاد محمدعلی نژاد امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در محل دانشگاه علم و فرهنگ، صنایع فرهنگی و خلاق را از فرصت‌های ویژه برای ورود به حوزه‌های فرهنگی دانست و گفت: حوزه فرهنگی آن طور که شایسته است، مورد توجه قرار نگرفته است، در حالی که کشور دارای فرهنگ غنی اسلامی است.

وی با اشاره به روایات تاریخی در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: توسعه حوزه فرهنگی می‌تواند منجر به احیای بسیاری از حوزه‌های صنعتی شود و پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در محل دانشگاه علم و فرهنگ،  نیز به صورت تخصصی وارد این حوزه شده است و لازم است این مراکز در سایر استان‌های کشور توسعه یابد.

محمدعلی نژاد خاطر نشان کرد: توسعه پارک‌ها موجب می‌شود تا با نوآوری‌های جدید صنعت را به طور بومی و منطقه‌ای مورد حمایت قرار دهیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم یادآور شد: با توسعه این پارک‌ها می‌توان فرصت‌های تجاری‌سازی در کشور و صادرات محصولات دانش‌بنیان را رقم زد و برگزاری رویدادهایی مانند این نمایشگاه را به فال نیک می‌گیریم.

محمدعلی نژاد با اشاره به فارغ‌التحصیل شدن ۱۱ هزار و ۹۵۸ دانشجو در رشته‌های هنری، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ۷۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و لازم است ارتباط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با حوزه‌های کارآفرینی ایجاد شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد سه جانبه در حاشیه این رویداد، اظهار کرد: ایجاد پردیس مشترک در استان مرکزی گام مؤثری در حوزه توسعه صنایع فرهنگی و هنری خواهد بود. 

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi