پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:32:42 - جمعه 8 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سند آمایش آموزش عالی درانتظار تصویب شورا
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با تصویب سند آمایش آموزش عالی، علاوه بر مأموریت گرایی، دانشگاه ها سطح بندی شده و ارتباط معناداری نیز بین تحصیل و اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:دکتر مجتبی شریعتی نیاسر درباره آخرین وضعیت سند آمایش آموزش عالی اظهار داشت : وزارت علوم ضمن نهایی کردن سند آمایش آموزش عالی در موعد مقرر آن را به شورای عالی انقلاب ارسال کرده که منتظریم این سند در فرصتی مناسب ، بررسی و به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این سند در فصل بودجه بررسی و تصویب شود تا بر اساس آن، پیشنهادهای مان را درمورد مباحث بودجه به دولت ارائه دهیم.

شریعتی اظهار داشت: با تصویب سند آمایش آموزش عالی، مؤسسات نوپای فاقد هیئت ممیزی بر اساس معیارها و شاخص های استاندارد این سند ساماندهی و اصلاح خواهند شد.

معاون آموزشی وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های وزارت علوم در سند آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: بحث کیفیت مراکز دانشگاهی شامل ساماندهی مؤسسات خرد و نوپای فاقد استاندارد، اولویت اول در این سند است.

براساس گزارش وزارت علوم، وی همچنین اظهار کرد: کنترل رشد کمی آموزش عالی که ارتباط معناداری با اشتغال و تحصیل دارد و نیز فراهم کردن فضای رقابتی سالم در بین دانشگاه ها در جهت رشد و اعتلای مراکز علمی کشور ازدیگر اولویت های وزارت علوم در سند آمایش آموزش عالی است.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi