پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:20:56 - پنجشنبه 29 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلال‌پور: ایجاد صندوق کمک به بورسیه‌ها با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: صندوق کمک به بورسیه‌ها با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

به گزارش “دانشجو آزاد“، محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی کرمان که امروز در همایش “دوستداران دانشگاه” در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان سخن می گفت، ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش گفت: ایرانی‌ها علاقمند به توسعه و فراگیری علم هستند و می‌دانند در ایران راه گام برداشتن جز ذات و فطرت ماست.

وی افزود: در دوره‌ای فکر می‌کردیم که کار خیر و مسیر اسلام و شیعه فقط ساخت مسجد و تکیه است؛ اما امروزه می‌بینیم که با دانشگاهی پویا می‌توان این مسیر ادامه داد همچنین امروز کار کردن در این مسیر لازم‌تر است؛ چون کشور ما به عنوان یک نظام اسلامی زیر ذره بین دنیاست.

عضو هیات مدیره انجمن دوستداران دانشگاه ادامه گفت: دانشگاه‌های ما از نظر فضای آموزشی، کیفیت آموزشی و همچنین نیازهای دانشجویی و اساتید در مضیقه هستند که بخشی از آن‌ را خیرین فراهم کردند.

جلال پور با اشاره به بخش های نیازمند سرمایه گذاری در دانشگاه گفت: در بخش ساخت و ساز و ایجاد فضای آموزشی و همچنین کمک در بالا بردن کیفیت آموزش نیاز به اساتید عالم دارد , این اساتید نیاز به رفاهیات و امکانات و ارتباط با جامعه بین الملل و یافته های علمی دنیا دارند ؛ هر گامی که در این مسیر برداشته شود کمک به دانشگاه است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت : بورسیه های اساتید در بخش ایجاد فضای آموزشی، آزمایشگاه، کتابخانه، کارگاه همه اینها در جهت ارتقا دانشگاه خواهد بود و آثارش را در داخل کشور و خارج از کشور خواهیم دید.

وی در رابطه به کمک های خیرین گفت: شاید به بهترین امری که می توان به عنوان امر خیر ورود کرد همین کارهای جزیی و ساده است؛ لازم نیست حتما دانشگاه بسازیم می توان با یک حرکت کوچک امر بزرگی را رقم زد؛ انجمن دوستداران دانشگاه برای ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های کرمان نیاز به همکاری و همراهی دارد.

جلال پور در پایان در خصوص آخرین کاری که توسط انجمن انجام شده بیان داشت : صندوق کمک به بورسیه‌ها با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال توسط ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی ایجاد شده و از روزهای آینده اعطای بورسیه ها را شروع خواهد کرد ؛ هیات امنای این صندوق همان ۲۰ شخص حقیق و حقوقی هستند که هیات مدیره بانظر دانشگاه اعطای بورسیه را تصمیم گیری می‌کند.

شایان ذکر است در ادامه‌ی این همایش از تابلو فرش های نفیس و دستباف کرمانی منقش به تصاویر شادروان افضلی پور و همسرش فاخره صبا رونمایی شد و همچنین با اهداء لوح تقدیر از برخی دوستدران دانشگاه تقدیر شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi