پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:52:56 - یکشنبه 17 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تقویت کار گروهی ،به عملی شدن ایده های دانش بنیان کمک می کند
معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، ایده های بکر را در ایجاد شرکت های دانش بنیان موثر دانست و اظهار داشت: با بالا رفتن توان کار گروهی ایده ها می توانند به مرحله عمل در آیند.

به گزارش”دانشجو آزاد” به نقل از  ایرنا ؛  دکتر محمدحسین مدرسی از واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ، در نشست تخصصی شرکت های دانش بنیان واحد علوم و تحقیقات هدف از برگزاری این نشست را ایجاد رابطه صحیح بین دو گروه دارای ایده و سرمایه در کشور ذکر کرد و گفت: نخبگان جامعه به دو گروه دارای ایده خوب و عملی که مسیر صحیحی پیش رو ندارند و گروهی که با وجود توان اجرایی مناسب ایده کاربردی ندارند تقسیم می شوند.

وی ادامه داد: در شرکت های دانش بنیان، جستجوی اطلاعات و مشاوره با خبرگان و مشاوران اصلی در صنایع اهمیت دارد.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران نیز در این نشست گفت: اقتصاد دانش بنیان نظام اقتصادی است که در آن تولید و کاربرد دانش منشا اصلی تولید ثروت محسوب می شود و کارآیی نظام اقتصادی مستلزم تعریف ساز و کار و شناخت دو عامل موثر بر تولید و به کارگیری دانش است.

دکتر مسعود دانشمند سه مولفه اصلی شرکت های دانش بنیان را تولید، کسب، انتشار و کاربرد علم و دانش برشمرد و تصریح کرد: از مهم ترین مشخصه های این شرکت ها می توان به فراوانی منابع، تبدیل دانش به کالا، اقتصاد بدون وزن، ارزشیابی محصولات و خدمات بر اساس شرایط افراد و ارزش یابی پایدارتر و دائمی اشاره کرد.

رییس خانه صنعت و معدن جوانان ایران نیز در نشست تخصصی گفت: به دنبال امضای تفاهم نامه بین خانه صنعت و معدن جوانان ایران با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم تا واحد درسی به نام کسب و کار در رشته های مهندسی در دانشگاه ها با هدف آماده سازی دانشجویان برای کار در فضای خارج از دانشگاه ایجاد کنیم.

مهندس علی صدری با بیان اینکه در اروپا بعد از توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور فرانسه اساتید و دانشمندان به این نتیجه رسیدند سرمایه محور توسعه است، ادامه داد: در قرون اخیر، متخصصان دریافته اند که نیروی انسانی محور توسعه ملی است.

رییس خانه صنعت و معدن جوانان ایران افزود: کشور ما دارای درصد قابل توجهی نیروی جوان است و این فرصت باید پیش از تبدیل آن به یک تهدید جدی و پیر شدن جامعه مورد بهره برداری احسن قرار گیرد.

دکتر سید سعید منجم زاده معاون مدیرکل شرکت های دانش بنیان دفتر ریاست جمهوری هم در این نشست گفت: شرکت های نوپا که در آمد خاصی ندارند، شرکت های تولید کننده کالا و خدمات دانش بنیان و شرکت های بزرگ صنعتی با فعالیت های بالای دانش بنیان، تقسیم بندی کلی این شرکت ها را تشکیل می دهند.

وی از تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان از جمله صندوق وام با نرخ ترجیحی، صدور ضمانت نامه، حمایت های مبتنی با طرح و معافیت های مالیاتی و گمرکی یاد کرد و ادامه داد: از مهم ترین ویژگی این شرکت ها می توان به نقش آنها در تولید کالا و خدمات دانش بنیان اشاره کرد.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi