پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:54:44 - چهارشنبه 25 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همایش ملی تبیین اندیشه های فرهنگی شهید مطهری
همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه و در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه، همایش «تبیین اندیشه های فرهنگی شهید مطهری» در دانشگاه باهنر برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه در کرمان و در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه، همایش ملی «تبیین اندیشه های فرهنگی شهید مطهری» صبح امروز، چهارشنبه  آذر ۹۴، در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

دکتر بصیری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر مولایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین حسین الله وردی، مدیر حوزه های علمیه کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد صباحی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مهمانانی از حوزه های علمیه کرمان و جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه در این مراسم حضور داشتند.

آیین افتتاحیه همایش ملی تبیین اندیشه های فرهنگی شهید مطهری با تلاوت آیات نورانی وحی توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر قهاری آغاز به کار کرد.

سخنران آغازین مراسم حجت الاسلام و المسلمین صباحی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان کرمان بود که پس از خیر مقدم و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه به نقل از امام خمینی (ره) گفت: اگر تنها ثمره این انقلاب را وحدت حوزه و دانشگاه بدانیم، کافی است؛ اگر بدخواهان بگذارند.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یک فکر بلند و اندیشه ای بسیار ضروری است و زحمات زیادی برای حفظ آن کشیده شده است. یکی از کسانی که در این راه تلاش بسیار کرد استاد شهید مرتضی مطهری بود.

حجت الاسلام و المسلمین صباحی با اشاره به خاطره ای از استاد مطهری، بخشی از دست نوشتۀ ایشان را که در سال ۴۶ و پس از سخنرانی در دانشگاه شیراز برای یکی از دانشجویان این دانشگاه نوشته بود،قرائت کرد: امروز مسلمانان بیش از هر وقت دیگر نیازمند همفکری و همکاری اجتماعی هستند. آنچه اسلام و مسلمین را تهدید می کند فقر اقتصادی نیست؛ خستگی و روح آسایش طلبی است. همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتِیَ الْفَقْرَ وَ لکِنْ اَخافُ عَلَیْهِمْ سوءَ التَّدْبیرِ» و این نشان می دهد که رسول اسلام خطر بدفکری و سوء تدبیر و بی نقشه گی را بیشتر از فقر اقتصادی و ارزش سرمایه های انسانی را بیش از سرمایه های مادی می داند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi