پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:53:34 - یکشنبه 10 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده در کشور فعالیت می کنند
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: یک هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ سورنا ستاری شنبه شب در جمع مدیران دانشگاهها و برخی مدیران دستگاههای اجرایی و آموزشی استان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: این شرکت ها با مشارکت دولت و صندوق نوآوری راه اندازی شده اند و با سرعت جایگاه خود را در عرصه تولیدات دانش محور در کشور باز کرده اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در کمتر از یک سال گذشته حدود ۲۷۰ شرکت دانش بنیان، از صندوق نوآوری تسهیلات لازم را دریافت کرده و در راستای فعالیت خود بکار گرفته اند.

وی اظهار کرد: راه اندازی صندوق نوآوری، ایده ای جدید در راستای کمک به شرکت های دانش بنیان، نوپا و صنعتی با فعالیت های دانش بنیان است که امید می رود در سال ۹۴ بیشتر از امسال به این واحدها کمک مالی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به لزوم توجه به ایده های جوانان در راستای توسعه علمی و اقتصادی کشور ادامه داد: در دنیای امروز، شرکت های دانش بنیان در راستای حل مشکلات جامعه راه اندازی می شوند که در ایران نیز باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

ستاری گفت: ما در ایران بازارهای نهفته ای به ویژه در حوزه ICT داریم که باید در راستای بهره مندی از این بازارهای نهفته در حوزه شرکت های دانش بنیان بکوشیم.

وی بر تفکیک فعالیت های دانش محور با فعالیت های تجاری تاکید کرد و افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد اساتید دانشگاه توانایی فعالیت در عرصه تجاری سازی ایده ها را دارند و نباید در این راستا تمامی اساتید وارد شوند.

وی به لزوم توجه ویژه دانشگاهها در راستای بهبود وضعیت جامعه با استفاده از علم روز اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاههای ایران توانایی تغییر وضعیت خیابانهای اطراف خود را ندارند و با این وضع نمی توانند جامعه را اصلاح کنند.

در این جلسه، روسای برخی از دانشگاههای ارومیه و همچنین فعالان حوزه علم و فناوری به بیان مشکلات این حوزه در آذربایجان غربی پرداختند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به ارومیه، وضعیت علم و توسعه فناوری های نوین آذربایجان غربی را بررسی کرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi