پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:49:13 - یکشنبه 5 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
‏نخستین همایش ادبیات عامه کشور
نخستین همایش ادبیات عامه کشور در دانشگاه ولی عصر عج برگزارشد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ در آیین آغازین این همایش آقای دکتر محمدعلی دهقان عالیترین مقام اجرایی دانشگاه با حضور در جایگاه به همه مدعوین وشرکت کنندگان این همایش خیر مقدم گفت.
ایشان حضور ادیبان ومحققین تاثیر گذاردر ادبیات عامه کشور را به دانشگاه مغتنم وشرکت استاد هوشنگ مرادی کرمانی که از چهره های ماندگاروعضو پیوسته فرهنگستان زبان وادبیات فارسی است رابه این همایش بطور ویژه خیرمقدم گفت.
محمدعلی دهقان  ضمن معرفی اجمالی دانشگاه ؛وجه تمایز این گستره علمی را با دیگر دانشگاه های کشور:وجود خیل خیرین نیک اندیش ودوراندیشی دانست که در طول عمر بیست وچندساله دانشگاه  با کمک های مالی ومعنوی خود نقش مهمی را ایفا نموده اند.
رییس محترم دانشگاه با نگاهی به نخستین روزهای تاسیس دانشگاه وبیان پاره ای از مشکلات پیشرو ی آن زمان؛ یکی از دغدغه های مشکل آفرین آن دوره رامحدودیت در برخورداری بودجه های دولتی عنوان وتاریخ اختصاص ردیف بودجه دانشگاه را در سال ۷۳ در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی خواند که مبلغ آن از ده میلیون ریال فراتر نمیرفت.
ایشان با ابراز خرسندی از عبور دانشگاه از روزهای سختی ورسیدن به جایگاهی بالاتر از همه دانشگاههای همزاد به بیان گوشه ای از پیشرفتهای آموزشی ،پژوهشی وفیزیکی وغیره دانشگاه پرداخت واز همه کسانی که به نوعی در این بسامد توسعه وپیشرفت نقش آفرین بوده اند تشکروماحصل این همه فداکاری را جمعیت ۹۵۰۰ نفری دانشجویی ،برخورداری از ۲۸۰ عضو هیات علمی،۳۰ رشته کارشناسی و۴۰ رشته کارشناسی ارشد و۱۱ رشته دکتری دانست.
دکتردهقان در پایان ضمن تقدیر ازبانوان دبیر این همایش ؛سرکار خانم دکتر سید یزدی وسرکار خانم دکترباقری برای آنان در برگزاری این همایش آرزوی موفقیت کرد.
امام جمعه محترم شهرستان حجه الاسلام رمضانی پور نیز طی سخن کوتاهی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان وتشکر از مسئولین دانشگاه به خاطر اهتمام به ادبیات عامه وبرگزاری این همایش به هتک حرمت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در کشوری که خودرامهد فرهنگ وتمدن بشر میخواند اشاره وآن حرکت موهن وسخیف رامحکوم کرد.
در پایان مراسم افتتاحییه از تعدادی ازاساتید محقق و موثردر ادبیات عامه کشور واستان کرمان با حضور مسئولین دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi