پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:02:51 - چهارشنبه 16 فروردین 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۳ طرح دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان برگزیده کشوری شد
۳ طرح ارتباط با صنعت دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان از سوی وزارت علوم برگزیده شد.

به گزارش دانشجو آزاد: ۳ طرح ارتباط با صنعت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به عنوان طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های کشور از سوی معاونت ارتباط با صنعت  وزارت علوم در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.

مطالعه داده‌های ژئوفیزیک ژئومغناطیس هوابرد، تعیین حریم گسل‌های فعال و تهیه نقشه ریزپهنه بندی لرزه­ای برای شبکه گازرسانی شهر‌های شمالی استان کرمان و بروزرسانی اطلس محیط زیست منطقه ۱۶ و حریم شهرداری تهران ۳ طرح دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته هستند که در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت علوم به عنوان طرح‌های برگزیده معرفی شده اند.

طرح تعیین حریم گسل‌های فعال و تهیه نقشه ریزپهنه بندی لرزه­ای برای شبکه گازرسانی شهر‌های شمالی استان کرمان به همت عباس سیوندی پور عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران و نقشه برداری به کارفرمایی شرکت گاز استان کرمان انجام شد.

در این طرح پژوهشی که با هدف تهیه نقشه ریزپهنه­ بندی بیشینه شتاب لرزه­ای و تعیین حریم گسل­‌های فعال برای شبکه گاز رسانی استان کرمان انجام شده است، به­ منظور برآورد مقادیر پارامتر‌های جنبش زمین، از به روزترین روش­‌های احتمالی تحلیل خطر زلزله و نیز روش­‌های آماری مرتبط استفاده شد.

طرح پژوهشی مطالعه داده‌های ژئوفیزیک ژئومغناطیس هوابرد نیز به همت علیرضا گودرزی عضو هیئت علمی علوم و فناوری­‌های نوین از دی ماه ۱۳۹۹ به مدت ۲ سال انجام شده و کارفرمای طرح شرکت معدنی و صنعتی گل­گهر بوده است.

هدف اصلی طرح، بازخوانی و رمزگشایی و پردازش و تفسیر مجدد بر مبنای علوم و تجهیزات به­روز داده­‌های ژئوفیزیکی هوابرد قدیمی موجود است که در سال ۱۹۷۶ میلادی به همت شرکت ایرو سرویس ایالات متحده، در محدوده ۴ استان کرمان، فارس، هرمزگان و یزد برداشت شد.

از دستاور‌های طرح یادشده می‌توان به کسب دانش بومی قرائت دقیق داده­‌های ژئوفیزیکی هوابرد، صرفه­ جویی حدودی ۳ میلیون دلاری در حوزه برداشت و تفسیر و پردازش داده­ ها، تعیین ده­‌ها محدوده مستعد معدنی با امید بخشی بالا (تخمین پژوهشگران این طرح ذخیره­‌های معادل ۳ تا ۴ میلیارد دلار) و برجسته­ سازی اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه در کشور و استان کرمان اشاره کرد.

حسین وحیدی، عضو هیئت علمی گروه محیط زیست نیز اجرای طرح پژوهشی بروزرسانی اطلس محیط زیست منطقه ۱۶ و حریم شهرداری تهران را برعهده داشت که شهرداری تهران کارفرمای طرح بود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi